سامانه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم رونمایی شد

سامانه جامع فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور (فرنما) به منظور ساماندهی، انسجام‌بخشی و پایش مستمر فرایندهای فرهنگی مختلف در سطح دانشگاه‌ها رونمایی شد.

سامانه جامع فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور (فرنما) به منظور ساماندهی، انسجام‌بخشی و پایش مستمر فرایند‌های فرهنگی مختلف در سطح دانشگاه‌ها، صبح امروز (شنبه) با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

 این سامانه ضمن وحدت‌بخشی به رویه‌ها، اسباب آن را فراهم می‌آورد تا هاب اطلاعات فرهنگی دانشگاه‌ها شکل گیرد و از این طریق زمینه مدیریت فرهنگی اطلاعات‌محور، در تمام حوزه‌های ذی ربط فراهم شود.

از دیگر مزایای این درگاه یکپارچه می‌توان به دسترسی سهل‌الوصول به کارنامه فرهنگی دانشجویان، اساتید و دانشگاه‌ها اشاره کرد که می‌تواند قابلیت امتیازدهی و مقایسه فرهنگی میان دانشگاه‌ها را فراهم کند و زمینه‌ساز رقابت و پویایی فرهنگی شود.

از قابلیت‌ها و امکانات این سامانه می‌توان به مدیریت و نظارت فرآیند برگزاری رویدادها، مدیریت و نظارت بر فعالیت گروه‌ها و تشکل‌های دانشجویی و مدیریت و نظارت بر نشریات دانشجویی اشاره کرد.

در بخش مدیریت و نظارت فرآیند برگزاری رویدادها؛ قابلیت نمایش مشخصات تمام رویداد‌های انجام شده و در حال برگزاری تشکل‌ها و گروه‌های دانشجویی، قابلیت ثبت محتوای رویداد‌های برگزار شده و دسترسی دانلود به افراد مجاز، قابلیت نظارت بر فرآیند رویداد‌های در حال برگزاری و ارائه گزارش‌های آماری و مدیریتی در حوزه رویداد‌ها میسر است.

در مدیریت و نظارت بر فعالیت گروه‌ها و تشکل‌های دانشجویی؛ امکان قابلیت ثبت تقاضای تاسیس گروه‌ها و تشکل‌های دانشجویی و نظارت بر بررسی تقاضاها، قابلیت ثبت تقاضای انجام فعالیت‌های مرتبط با هر حوزه و نظارت بر آنها، قابلیت برگزاری انتخابات الکترونیکی مورد نیاز در هر حوزه و امکان درج ابلاغیه، گواهی داوری و فعالیت برای هر دانشگاه، دانشجو و کارشناس فرهنگی فراهم است.

همچنین در حوزه مدیریت و نظارت بر نشریات دانشجویی نیز اتوماسیون فرآیند اخذ مجوز نشریه‌های دانشجویی سراسر کشور، اتوماسیون نظارت و تایید نشریه‌ها برای انتشار اتوماسیون برگزاری الکترونیکی انتخابات کمیته ناظر بر نشریات، قابلیت دانلود تمام نشریات، ویژه نامه‌ها و نمایش اطلاعات هر نشریه از قبیل صاحبان امتیاز، مدیران مسئول، سردبیر‌ها و همکاران مرتبط، قابلیت ثبت نظر و امتیازدهی خوانندگان و مرتب‌سازی بر حسب میزان بازدید، محبوبیت و نظرسنجی‌های مرتبط و ارائه گزارش‌های آماری و مدیریتی برای نظارت و ارزیابی فرایند‌های نشریات دانشجویی به تفصیل ایجاد شده است.

برچسب ها: وزارت علوم ، سامانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار