بیشترین داوطلبان کنکور در کرمان، مربوط به گروه تجربی است

رئیس ستاد استانی آزمون کنکور سراسری در کرمان گفت: در کرمان بیشترین داوطلبان کنکور، مربوط به  گروه آزمایشی علوم تجربی با  ۱۷ هزار داوطلب است.

نوبت دوم کنکور سراسری از امروز با حضور ۴۲ هزار داوطلب در سراسر استان کرمان کلید خورد. داوطلبان علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی در نوبت صبح امروز  و داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز در نوبت عصر امروز  با یکدیگر رقابت کردند.

داوطلبان علوم تجربی نیز در نوبت صبح پنجشنبه و داوطلبان گروه زبان‌های خارجی نیز عصر فردا پنج شنبه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

اکبری فرد، رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان ورئیس ستاد استانی آزمون کنکور سراسری در کرمان  گفت: در نوبت دوم آزمون سراسری از بین ۴۲ هزار داوطلب در استان کرمان، ۲۷ هزار داوطلب دختر و ۱۵ هزار داوطلب پسر هستند.

او افزود: ۱۳ هزار نفر از داوطلبان در شهر کرمان در ۱۰ حوزه امتحانی در کنکور سراسری حضور می‌یابند و ۳ هزار داوطلب در شهر‌های بم، جیرفت سیرجان و رفسنجان و ۲ هزار داوطلب در سایر شهر‌ها در این آزمون حضور خواهند یافت.

اکبری فرد بیان داشت: در استان کرمان بیشترین داوطلبان مربوط به  گروه آزمایشی علوم تجربی با  ۱۷ هزار نفر متفاضی است و پس از آن گروه علوم انسانی و گروه ریاضی بیشترین آمار دواطلبان را به خود اختصاص داده‌اند.

محمدهادی زاهدی، مدیرکل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم نیز با بیان اینکه امسال اینترنت در زمان برگزاری آزمون‌ها قطع نمی‌شود، گفت: ۲ مرحله‌ای کردن آزمون و سنجش داوطلبان بر اساس شرایط تحصیلی سال‌های آخر، عاملی بازدارنده است و تقلب در آزمون را کاهش می‌دهد.

 او افزود: امتیاز و رتبه کنکور به نمرات پایه‌های تحصیلی تخصیص داده شده است و این ارزیابی طی ۲  و ۳ سال موجب می‌شود بتوانیم این موضوع را که یک دانش آموز در طول ۳ سال واقعا موفق بوده است، رصد کنیم  و نقش این نمرات کسب شده و معدل، یقینا تاثیر مثبتی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار