۸ هزار کانون ورزشی در مدارس با شهریه رایگان یا حداقلی

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت ورزشی وزارت آموزش و پرورش، اعلام کرد: ۱۹ هزار و ۲۰۰ کانون ورزشی درون و برون مدرسه‌ای در آموزش و پرورش وجود دارد.

محمد جعفری، مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تربیت بدنی، شامل ساعت درسی تربیت بدنی در مدارس است و فعالیت ورزشی شامل فعالیت‌های فوق‌برنامه‌ها و مکمل ورزشی همچون مسابقات درون مدرسه‌ای و نرمش صبحگاهی می‌شود.

وی افزود: برای اوقات فراغت دانش آموزان در حوزه ورزش و در تابستان، اقداماتی همچون کانون ورزش درون و برون مدرسه‌ای انجام شده اند.

محمدی اعلام کرد: ۱۹ هزار و ۲۰۰ کانون درون و برون مدرسه‌ای سازمان یافته در آموزش و پرورش وجود دارند که از این تعداد ۸ هزار کانون درون مدرسه ها هستند. (حیاط مدرسه، سالن‌های ورزشی و چمن مصنوعی مدارس)  

وی افزود: ۱۱ هزار و ۲۰۰ کانون ورزشی نیز خارج از مدرسه وجود دارند.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: شهریه این کانون‌ها یا رایگان بوده و یا حداقل قیمت را دارد.

جعفری اعلام کرد: ما در سال گذشته حدود ۱۵ میلیون دانش آموز داشته‌ایم.

او ادامه داد: علاوه بر ایجاد کانون‌های ورزشی، این وزارتخانه طرح شهید خرازی را ارائه کرده‌ است. برای نخستین بار وزارتخانه آموزش و پرورش  ۹۳۳ فضای برون مدرسه‌ای برای اوقات فراغت دانش آموزان در طول سال تحصیلی برای آخر هفته‌ها ( پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر) در اختیار خانواده‌ها (پدر و پسر، مادر و دختر) قرار داد.

وی افزود: مهر سال گذشته بخشنامه‌ مسابقات ورزشی فرهنگیان را ابلاغ کرده‌ایم که تا پایان بهمن مسابقات منطقه‌ای و ناحیه معلمان برگزار شدند.

جعفری گفت: بر اساس گزارش‌ها حدود ۱۵۱ هزار فرهنگی در بخش رقابتی (فوتسال، والیبال، بسکتبال، بدمینتون و تنیس روی میز) برادران و (والیبال، بسکتبال، بدمینتون و تنیس روی میز) خواهران شرکت کرده اند.

به گفته مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت ورزشی وزارت آموزش و پرورش از بهمن تا اواخر خرداد مرحله استانی این مسابقات برگزار شد که نزدیک ۳۳ هزارو  ۹۴ نفر در این مرحله شرکت کردند.

او ادامه داد: در مرحله کشوری ۲ هزار و ۹۰۶ نفر در مسابقاتی که در شش استان اصفهان، مشهد، تبریز، ارومیه، شیراز و کرمان برگزار شد، شرکت کردند.

جعفری در پایان اظهار کرد: معلم تربیت بدنی، محتوای ورزشی و فضا و تجهیزات، عوامل موثر در غنای زنگ ورزش مدارس هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار