صادرات تجهیزات پزشکی از خراسان‌رضوی سه برابر رشد کرد

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سهم این استان از صادرات تجهیزات پزشکی در کل کشور از ابتدای سال جاری تاکنون به سه درصد افزایش یافته است که رشد سه برابری نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.

محمدعلی امیرفخریان گفت: سهم تجهیزات پزشکی از استان خراسان رضوی در سه ماهه سال گذشته ناچیز و نزدیک به صفر بود.
وی بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال ۱۰۴ میلیون دلار تجهیزات پزشکی از استان خراسان رضوی به خارج از کشور صادر شده است، در حالی که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۲۵ هزار دلار بود.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، اقلام صادراتی تجهیزات پزشکی از این استان را شامل دستگاه‌های ساکشن، مواد پاک کننده دندان، صندلی معلولین، لباس و دستکش مورد استفاده در پزشکی، ماشین آلات و ادوات مورد نیاز در پزشکی، دستگاه‌های محرک ماهیچه قلبی، باند، دستگاه تست ورزش، دستگاه ماساژ یا صندلی ماساژ، نخ دندان، تشک مواج، وسایل ارتوپدی، مبل‌های پزشکی و صندلی‌های دندان پزشکی برشمرد.

وی گفت: مقاصد صادراتی تجهیزات پزشکی خراسان رضوی در سال جاری کشور‌های عراق، افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان، سوریه و ازبکستان بوده است.

امیرفخریان اضافه کرد: امسال خراسان رضوی ورود جدید به صادرات اقلام تجهیزات پزشکی داشته که امید است سهم این استان از صادرات تجهیزات پزشکی کل کشور افزایش یابد.

وی همچنین به افزایش صادرات قابل توجه قیر از خراسان رضوی در سال جاری اشاره و بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال یک میلیون و ۷۱۴ هزار دلار صادرات قیر تولیدی کارخانجات استان به خارج از کشور ثبت شده که مقاصد صادراتی آن‌ها کشور‌های افغانستان، پاکستان و ازبکستان بوده است.

رییس اداره بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از رشد ۳۷ برابری صادرات قیر از این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.