تشکیل قرارگاه مرکزی مدیریت بیماری سفیدک دروغی سیب زمینی در اردبیل

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از تشکیل قرارگاه مرکزی مدیریت بیماری سفیدک دروغی سیب زمینی در اردبیل خبر داد.

حسین رنجبر از تشکیل قرارگاه مرکزی مدیریت  بیماری سفیدک دروغی سیب زمینی در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: این قرارگاه در راستای مبارزه و کنترل بیماری سفیدک دروغی و کاهش خسارت به کشاورزان سیب زمینی کار در مرکز استان و سه شهرستان دیگر استان به صورت اورژانسی تشکیل می‌شود.

او افزود: در همین راستا میز خدمت توسط همکاران جهاد کشاورزی به صورت شبانه روزی جهت خدمات دهی و مشاوره به کشاورزان دایر می‌شود.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از سیب زمینی کاران درخواست کرد که از هیچ سمی به جز سموم پیشنهادی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی استفاده نکنند و در این خصوص لیست سموم و سم فروشان مجاز نیز در سایت سازمان و مراکز خدمات کشاورزی اعلام شده است.

رنجبر ادامه داد: بسیج تمامی امکانات و ناوگان خودرویی سایر دستگاه‌های استان ضروری بوده و در این راستا خواستار مساعدت استانداری، فرمانداری‌ها، ستاد مدیریت بحران، سپاه و سایر ارگان‌ها در خصوص مبارزه با این بیماری هستیم.

او همچنین در خصوص کنترل این بیماری در سال‌های آتی عنوان کرد: از مسوولان استانی درخواست داریم که با برنامه ریزی صحیح و اصولی از جمله تغییر الگوی کشت در این منطقه اهتمام لازم را به‌عمل آورده و با اتخاذ سیاست‌های تشویقی مانند خرید تضمینی و حمایت‌های لازم از قبیل کود، سم و بذر و ... مانع از جاکاشت یا کاشت دوباره همان محصول شوند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور بیان کرد: استفاده از پیامک انبوه، اطلاع رسانی لازم و به موقع، خودداری از آبیاری غیر ضروری و کود ازته، استفاده از اطلاعات هواشناسی و سمپاشی به موقع مخصوصا با سمپاش توربولایزر از جمله پیشنهادات و راهکار‌های برای مقابله با بیماری‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.