آغاز دهمین جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز با افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۶ پروژه

دهمین گام جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز با افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۶ پروژه عمرانی، خدماتی و گردشگری با اعتباری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

محمدحسن اسدی شهردار شیراز در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های دهمین مرحله جهش عمرانی شهرداری این کلانشهر گفت: با تعریف جهش عمرانی از سوی شورای ششم شیراز، امروز به دهمین گام این جهش رسیدیم.

او با بیان اینکه جهش آسفالت نیز طی دو سال در این کلانشهر اجرایی شد، اعلام کرد که در دهمین گام جهش عمرانی، ۲۶ پروژه افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شوند.

اسدی؛ وضعیت نامطلوب کمربندی جنوبی در بخش آسفالت، رفوژ، یمنی و ورودی و خروجی را از جمله عواملی ذکر کرد که موجب شده تا مدیریت شهری مرتفع شدن آن را دغدغه‌ای جدی بداند و اگرچه در شمار وظایف ذاتی شهرداری هم نبوده، اما با توجه به نظر مساعد استاندار و شورای شهر، شهرداری ساماندهی مقطع ۱۸ کیلومتری را متقبل شد و مقرر شد که تا ۴۲ کیلومتری را اداره کل راه و شهرسازی بر عهده گیرد.

شهردار شیراز گفت: همچنین مقرر شد که وزارت راه و شهرسازی دو تقاطع را در کمربندی شیراز اجرا کند که هفته گذشته آگهی مناقصه آن هم برگزار شد، اما شرکت کننده‌ای نداشته است و بنابریاین مطالبه ما همچنان این است که این دو تقاطع اجرایی شود.

اسدی تصریح کرد: ۱۱۰ سال از زمان تاسیس شهرداری شیراز زمان می‌گذرد و هیچ زمانی به میزان فعلی با حجم زیادی از پروژه‌ها به لحاظ تعداد و اعتبار مواجه نبوده ایم.

او، از افزایش ۳۰۰ برابری بودجه شهرداری شیراز در شورای ششم این کلانشهر به عنوان مصداق این مدعا اشاره کرد و افزود: شیفت شب اجرای پروژه‌های عمرانی نیز راه اندازی شده و اگرچه ملاحظاتی دارد و هزینه بردار برای کارفرماست، اما اجرایی شده است.

شهردار شیراز در بخش پایانی سخنان خود ضمن عذرخواهی از شهروندان شیرازی بابت بروز ترافیک طی روز‌های آینده با اجرای تعدادی از پروژه‌ها از جمله پروژه تعریض پل سلمان فارسی و لوله گذاری در دروازه قران، گفت: پیمانکار پروژه لوله گذاری مشخص شده و طی روز‌های آینده عملیلت اجرایی آن آغاز خواهد شد.

رییس شورای شهر شیراز نیز در ادامه این آیین با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی برای سفر به فارس برنامه ریزی کرده است، گفت: اگر قرار باشد کمر بندی شمالی و جنوبی شیراز را شهرداری ساماندهی کند وزارت راه و و راه و شهرسازی نیز باید مسئولیت خود را به مردم اعلام کند.

مهدی طاهری تاکید کرد: با شعار و جلسه مشکلات شهر حل نمی‌شود، کلانشهر اصفهان در حال ساخت دومین کمربندی است، اما کمربندی فعلی شیراز تبدیل به قتلگاه شده است، ۱۸ کیلومتر ساماندهی و بهسازی را شهرداری با اینکه جز وظایفش نبوده پذیرفته است و بعید می‌دانم وزارت راه به وظایف و تعهد خود عمل کند و باز کار بر دوش شهرداری خواهد افتاد و باید از جیب مردم در این محل هزینه کند.

از کلنگ زنی‌های شاخص در این آیین می‌توان به آغاز عملیات اجرایی بهسازی برگراه امام خمینی (ره) با اعتبار هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، افتتاح فاز ۲ مجتمع گردشگری کوهستان (دراک) با اعتبار هزار میلیارد ریال، کلنگ زنی لوله گذاری ۱۰ متری اول و دوم محله شیخ علی چوپان، تهیه و حمل و اجرای قیرپاشی و آسفالت با اعتبار ۷۱.۸۲ میلیارد ریال در منطقه ۲ شهرداری شیراز، کلنگ زنی مسیل شهرک‌های جوادیه و پردیس با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال در منطقه ۶، کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی لوله گذاری پل شهید یغمور، ابتدای میدان قهرمانان و شهرک اتوبوسرانی، پیاده رو سازی شهرک مدرس و بولوار امیرکبیر، احداث جداول سطح منطقه ۹، تکمیل بوستان ساحلی چنارراهدار و پروژه‌های محرومیت زدایی شامل (پیاده رو سازی، احداث جداول جنوب شهرک مهدی آباد، پرتو و رضوان) با اعتبار ۵۴۰.۲۱ میلیارد ریال در سطح منطقه ۹ اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۶ تير ۱۴۰۲
سلام تعداد جهش‌های عمرانی مهم نیس. مهم این است ترافیک که معضل شیراز است فکری کنید
مثلا در این جهش ها چند تقاطع غیر هم‌سطح دیده شده. چرا اسمی از تقاطع قصردشت. جام جم. برده نمی‌شود.
اینها ابر پروژه هستن که مردم فعلا از نبود آن در عذاب هستن چرا که زمان زیادی راپشت چراغ سپری می کنند و مهمتر اینکه اعصاب آنه خورده می شود
ممنون اگر خوانده شود
ترا خدا یه دلسوزی جواب بده
آخرین اخبار