خون بندناف ۳۰ نوزاد در استان مرکزی ذخیره‌سازی شد

رییس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: خون بندناف ۳۰ نوزاد این استان امسال با هدف استفاده در شرایط خاص ذخیره‌سازی شد.

مریم جنابی رییس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: خانواده‌های علاقمند به ذخیره‌سازی خون بندناف باید، اوایل ماه هشتم بارداری برای انعقاد قرارداد به سامانه ثبت نام، مراجعه کنند.

وی بیان کرد: هزینه عقد قرارداد اولیه ۸۰ میلیون ریال و هزینه نگهداری سالیانه چهار میلیون ریال نیز در نظر گرفته شده است.

رییس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: خون بندناف در مرکز بن‌یاخته رویان تهران تا بیش از ۲۰ سال نگهداری می‌شود.

جنابی افزود: ذخیره سلول‌های بنیادی خون بندناف استان مرکزی از سال ۱۳۸۹ کلید خورده و هر سال شمار بیشتری از مردم اقدام به این کار می‌کنند.

وی بیان کرد: از سلول‌های بنیادی خون بندناف برای درمان بیماری‌های سخت درمان استفاده می‌شود اما کار تحقیقاتی برای استفاده از این ظرفیت در درمان بیماری‌هایی همچون آلزایمر، پارکینسون و دیابت در حال انجام است.

رییس مرکز فوق تخصصی و درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: زنان باردار در سی و ششمین هفته حاملگی مشاوره شده و با انجام آزمایش‌های مورد نیاز قرارداد استفاده از خون بندناف با آنان بسته می‌شود.

جنابی افزود: انجام ندادن هرگونه تتو، خالکوبی و نداشتن بیماری خاص از جمله شرایط فیزیکی برای انعقاد قرارداد با زوج‌های متقاضی برای استفاده از خون بندناف است.

وی اظهار کرد: کارشناس خونگیری با انعقاد قرارداد هماهنگی لازم با متقاضی را انجام می‌دهد و فلاکس مخصوص در اختیار مادر باردار گذاشته شده تا در هنگام زایمان خون بندناف در فلاکس ذخیره شود.

رییس مرکز فوق تخصصی و درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی توضیح داد: هنگام درد زایمان و انتقال زن باردار به مرکز درمانی، متقاضی کارشناس خونگیری را مطلع و در اتاق زایمان کارشناس خونگیری خون بندناف نوزاد را که ۱۰۰ تا ۲۵۰ سی‌سی است به کیسه منتقل و در داخل فلاکس مخصوص با برچسب مشخصات مهر و موم می‌کند.

جنابی یادآور شد: این نمونه‌ها در صورت ابتلا به بیماری سخت درمان مورد استفاده قرار می‌گیرند و خواهر و برادرهای این نوزاد هم درصورتی که نوع خون آنان با نوزاد سازگار باشد از آن بهره‌مند می‌شوند.

کار ساخت و تجهیز مرکز فوق تخصصی درمانی و تحقیقاتی ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی از سال ۸۹ آغاز شده و اکنون این مرکز به متقاضیان درمانی از استان های قم، لرستان و خوزستان خدمات ارایه می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۸ تير ۱۴۰۲
لطفا پیگیری کنید چرا بانک صادرات اراک با وجودی که سهمیه وام ناباروری بهش تعلق گرفته و مدارک وام هم تکمیل باشه پول ها رو به حساب زوج نابارور نمی ریزن . میگن جلوی وام ها رو بستیم . ده میلیون تومن در برابر خرچ چهل پنجاه میلیونی ناباروری دیگه رقمیه ؟ !