تعامل دولت و بخش خصوصی در دولت سیزدهم تقویت شده است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تعامل دولت و بخش خصوصی در دولت سیزدهم تقویت شده است و در همین راستا دولت در راستای رشد و توسعه کشور و تحقق اهداف نظام بطور تمام قد از بخش خصوصی حمایت می‌کند.

غلامعلی حیدری امروز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی استان گفت: دولت در قبال بخش خصوصی وظایفی دارد که تمام قد در این حوزه فعال است و نمونه آن را در تلاش دولت در عرصه دیپلماسی سیاست خارجی شاهد بودیم و سبب شد تا گشایش‌های تازه‌ای در اقتصاد و فعالیت بخش خصوصی ایجاد شود.

وی ادامه داد: عضویت ایران در پیمان شانگ‌های بعد از ۱۷ سال، تقویت تعامل استانداران با سفرای ایران در کشور‌های مختلف، کاهش استقراض از بانک مرکزی، جلوگیری از اضافه برداشت از بانک‌ها و تمرکز بر ظرفیت‌های داخلی از جمله اقدامات دولت سیزدهم است.


بیشتر بخوانید


استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به موازی فعالیت‌های دولت در سطح کشور، در استان نیز اقدامات قابل توجهی برای تحقق توسعه‌یافتگی این منطقه در حوزه‌‎های تکمیل زیرساخت‌ها و بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری شکل گرفته است و ریل‌گذاری خوبی در این خصوص شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه تحقق توسعه‌یافتگی استان نیازمند همراهی دولت و بخش خصوصی است به انتظارت دولت از بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: افزایش بهره‌وری، رونق تولید برای تحقق شعار سال، تقویت مبادلات تجاری، احیای معادن، مشورت با نخبگان اقتصادی، توجه به آمایش سرزمین و تمرکز بر توسعه صنایع تبدیلی، انجام صادرات از کمرگ استان، مبارزه با فساد، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و مردمی کردن اقتصاد از مهمترین این انتظارات است.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود بخش خصوصی از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای دوری کند و تمرکز خود را بر تقویت اقتصاد داخلی و همراهی با دولت برای دست‌یابی به رشد و توسعه قرار دهد.

حیدری افزود: گسترش گردشگری، ایجاد بندر خشک و توسعه دامداری از دیگر امور مهم استان است که انتظار می‌رود اتاق بازرگانی در این خصوص ورود پیدا کند.

وی همچنین به وظایف دولت در قبال بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌ها، تامین آب پایدار در بخش‌های شرب، صنعت، کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی، تکمیل زنجیره ارزش و دعوت از وزاری اقتصادی برای حضور در استان و رفع مطالبات و دغدغه‌های فعالان اقتصادی استان از جمله برنامه‌هایی است که به جد از سوی دولت در دست اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.