توضیح میراث‌فرهنگی البرز در خصوص ریزش دیواره بنای امامزاده سلیمان(ع)

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در خصوص ریزش بخشی از دیواره بنای تاریخی امامزاده سلیمان (ع ) شهرستان اشتهارد توضیحاتی ارائه داد.

رحیم خاکی گفت: دستگاه متولی و پیمانکار باید زیر نظر ناظر عالی از سوی میراث‌فرهنگی کار را انجام می‌داد که متأسفانه مرمت این بنا به رغم مکاتبات متعدد بدون ارسال جزئیات اجرای طرح مذکور آغاز می‌شود.

او افزود: عملیات خاکبرداری سنگینی در روز تعطیل و بدون حضور ناظر میراث فرهنگی در پای دیوار امامزاده سیلمان (ع) انجام شده و با توجه به وجود حفره غیرمجاز پای دیوار سازه دوام نیاورده و متأسفانه بخشی از دیواره فروریخته است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز «قانون حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی ـ فرهنگی» همه دستگاه‌ها و مراکز و نهاد ها را مکلف می‌کند که بناهای تاریخی که در اختیار دارند را با اعتبارات جاری خود مرمت و حفظ کنند.

خاکی افزود: اداره کل اوقاف و امورخیریه یکی از دستگاه‌هایی است که باید نسبت به حفظ و مرمت بناهای تاریخی و ثبتی که در اختیار دارد اهتمام داشته باشد و میراث فرهنگی وظیفه نظارت و تعیین چارچوب های حفظ و مرمت را دارد.

او گفت: بنای این امامزاده نیز دارای ارزش بالای تاریخی و فرهنگی و ثبتی است که حفظ و مرمت آن بر عهده دستگاه اجرایی متولی است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: اداره کل میراث‌میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز به عنوان ناظر عالی موظف است چارچوب‌های حفظ و مرمت را تذکر دهد و به اوقاف نیز تذکرات لازم در این زمینه داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.