معلمان عنصر اصلی آموزش و پرورش هستند

وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت انسانی با مسئولیت اجتماعی است.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت:معلمان روح و عنصر اصلی آموزش و پرورش هستند. مشعل اصلی پیشرفت ایران در دست معلمان است.

وی افزود: هدف تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت انسانی با مسئولیت اجتماعی است.

پارسا نیا، مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: رویداد بین المللی الف تا، رویداد نوآوری آموزشی نیست. لازمه شرط تحول نو آوری و خلاقیت است اما تنها شرط تحول نیست.

وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش  به دنبال تحول در شبکه سازی انسانی متصل به یکدیگر است.

وی افزود: ما تربیت ۶ ساحتی داریم اما ساحت اعتقادی و تربیتی نداریم. هدف تحول نباید فراموش شود ساحت اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، اعتقادی در سلسله مراتب تربیتی است.

وی اعلام کرد: سال آینده این رویداد تغییر می‌کند و ما آثار مهم مناطق برتر منطقه‌ای را معرفی می کنیم. قطعا این رویداد سال آینده از لحاظ کمی و کیفی توسعه می‌یابد.

زلفی گل وزیر علوم گفت:ما با نسلی سرکار داریم که تغییرات بزرگی را تجربه کرده اند این نسل باید چند فضای (مجازی و واقعیت) اقلیمی را مدیریت کنند؛ این نسل نوآوری و خلاقیت‌هایی جدید ایجاد می کنند.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش باید پذیرای تغییرات باشد و نظام آموزشی و تربیتی را باید با این تغییرات  تطبیق دهد.

او ادامه دهد: ما باید آموزش مجازی و واقعی را بایکدیگر تلفیق دهیم. نسل جدید به دلیل توسعه هوش مصنوعی و فضای مجازی میزان مطالعه آن‌ها افزایش یافته است به همین دلیل دغدغه سرانه مطالعه کاهش یافته است.
وزیر علوم گفت: باید باور کنیم آینده شغل‌ها نیز تغییر کرده و به عنوان معلم باید در نظر داشت که رهبران، دانشمندان، وزارت در کلاس  ادامه دارد و نباید دانش آموزان را دست کم گرفت، باید متناسب با بزرگی دانش آموزان و آینده کشور دانش خود را بالا ببریم.

وی در پایان اظهار کرد: معلمان باید قدر ببیند و صدر بنشینند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار