آپونتیا، محصولی پرسود و باارزش در گرمای جنوب

کارگاه آموزشی کشت کاکتوس میوه‌ای (آپونتیا) در شهرستان گراش برگزار شد.

راجی مسئول آموزش و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: کارگاه آموزشی یک روزه کشت کاکتوس میوه‌ای با مشارکت یک شرکت خصوصی و با حضور بهره برداران و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان‌های گراش، لار و اوز در گراش برگزار شد.

راجی افزود: هدف از اجرای این برنامه آموزش و ترویج کشت گیاهان مقاوم به خشکی در شهرستان‌های جنوبی است و امیدواریم با توسعه‌ی کشت گیاهان مقاوم به خشکی و کم آبی تحول بزرگی برای بهره وری از منابع آبی ایجاد شود.

مسئول آموزش و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان گراش بیان کرد: مصرف کم آب، کم آفت بودن محصول، بازارپسندی و سازگاری به اقلیم گرم و خشک منطقه از مزایای کاشت کاکتوس میوه‌ای است.

کاکتوس اپونتیا با نام‌های انجیر تیغی، انجیر هندی، گلابی خاردار و کاکتوس راکتی نیز شناخته می‌شود. میوه کاکتوس اپونتیا به دلیل آن که در منطقه‌ای بیابانی و خشک پرورش می‌یابد، سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که اثر سم‌زدایی قوی و ضدالتهاب دارد و مانع از آسیب سلولی می‌شود.

میوه کاکتوس اپونتیا به صورت خشک و پودر شده نیز مصرف می‌شود که می‌تواند از سرطان و پیری جلوگیری و با تقویت سیستم دفاعی، بدن را در برابر عفونت‌ها مقاوم‌تر کند.

مصرف کاکتوس اپونتیا در رژیم غذایی به دلیل غنی بودن از مواد فیبری، کاهش جذب انسولین، کاهش کلسترول بد خون و تاثیر در معالجه کبد از دیگر خواص این گیاه دارویی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.