ضربات جبران‌ناپذیر قاچاق کالا به اقتصاد کشور/ تمامی دستگاه‌های استانی عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق فعال هستند

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل از ضربات جبران‌ناپذیر قاچاق کالا به اقتصاد کشور خبر داد.

محمدعلی مجتهدی‌نیا با اشاره به بیست‌ویکمین سالگرد فرمان مقام معظم رهبری برای مبارزه همگانی با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: قاچاق به معنی ترک فعلی است که موجب نقض قانون و تشریفات قانونی بوده و جرم محسوب میشود و کالای قاچاق نیز عبارت است از هر چیزی که از مبادی غیررسمی وارد کشور و یا از آن خارج می‌شود.

او با اشاره به وجود ۳۶۹ کیلومتر مرز مشترک استان اردبیل با جمهوری آذربایجان و وجود ۲ گمرک اردبیل و بیله‌سوار، ادامه داد: استان اردبیل، استانی قاچاق‌خیز نبوده و یک استان ترانزیتی و بارانداز است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل با بیان تأثیر منفی قاچاق کالا بر اقتصاد و اشتغال نیروی کار کشور، تصریح کرد: با وارد شدن یک‌میلیون دلار جنس قاچاق به کشور، ۱۰۰هزار جوان ایرانی بیکار می‌شود که این موضوع اهمیت مبارزه با قاچاق را دوچندان می‌کند.

مجتهدی‌نیا با اشاره به فعال بودن دبیرخانه استانی مبارزه با قاچاق کالا و همکاری اعضای مختلف اعم از دادستانی، تعزیرات، سپاه، اطلاعات سپاه، جهاد کشاورزی، صمت و سایر حوزه‌های مرتبط، افزود: ۱۵ کارگروه در حوزه تخصصی به صورت مسئله‌محور وارد شده و در استان اردبیل با تعامل و هم‌فکری، مشکلات زیادی در کم‌ترین زمان حل می‌شود.

او اظهار کرد: با توجه به فعالیت اعضای کمیسیون قاچاق کالا، امیدواریم با پیگیری‌های مسؤولان و نمایندگان استان اردبیل در مجلس، دستگاه ایکس‌ری بیله‌سوار تأمین شود.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل به ایجاد زیرساخت‌های سامانه‌ای برای رصد و استعلام کالا‌ها در سامانه جامع تجارت اشاره کرد و گفت: در بخش کالا‌های سلامت‌محور نیز سامانه تی‌تک فعالیت دارد و این سامانه برای شناسایی کالا‌های قاچاق در زمینه لوازم خانگی، دخانیات، پوشاک و منسوجات، دارو و لوازم یدکی فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.