حال و روز مستاجران با روند صعودی اجاره‌بها/ نفس مستاجران برید

این روز‌ها حال و روز مستاجران با روند صعودی اجاره‌بها ناخوش است و افزایش قیمت‌های سرسام‌آور، نفس مستاجران را بریده است.

 طی سال‌های گذشته به دلیل کمبود مسکن، نرخ اجاره‌بها روند صعودی پیدا کرد و همچنان در مسیر افزایشی به راه خود ادامه می‌دهد، در این میان حال و روز مستاجران هر روز اوضاع بدتری دارد و در فصل تابستان نرخ‌های صعودی کرایه‌خانه، به اوج خود می‌رسد.

برهمین اساس طی سال‌های اخیر، مسکن به عنوان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری برخی از مردم تبدیل شده و همه دارائی‌های خود را به این سمت سرازیر می‌کنند و با خرید آپارتمان و مسکن و اجاره دادن آنها، پول‌های هنگفتی به جیب می‌زنند.

این در حالیست که قشر زیادی از مستاجران افرادی هستند که درآمد اندکی دارند و با توجه به نرخ‌های بالای اجاره‌بها، چاره‌ای ندارند جز اینکه بخش زیادی از درآمد خود را صرف هزینه اجاره کنند تا بتوانند زیر یک سقف زندگی کنند.

نبود برنامه‌ای منسجم برای قیمت‌گذاری مسکن مستاجران، بلای جای آن‌ها شده است، اگرچه نرخ اجاره‌بها در تهران ۲۵ درصد و در سایرشهر‌ها ۲۰ درصد اعلام می‌شود، ولی این برنامه چندان در کاهش نرخ صعودی اجاره‌بها اثرگذار نبوده است.

قیمت‌های بی‌حساب و کتاب در بازار مسکن، مشکلاتی را برای مستاجران ایجاد کرده که لازم است در این میان نظارت‌های جدی صورت گیرد، اگرچه در این روز‌های داغ تابستان و فصل جابجایی مستاجران، هزینه‌های اجاره‌بها نسبت به پارسال چند برابر افزایش یافته، ولی می‌طلبد در این شرایط اقتصادی، صاحب‌خانه‌ها نیز هوای مستاجران را داشته باشند.

کم نیستند صاحب‌خانه‌هایی که میزان افزایش اجاره‌بها را با خط‌کش وجدان خود تعیین می‌کنند و قطعا این کار می‌تواند الگویی برای سایر صاحب‌خانه‌هایی باشد که با افزایش چند برابری نرخ کرایه خانه، عرصه را برای خانه بدوشان تنگ کرده‌اند.

علیرغم همه این موارد، لرستان از جمله استان‌هایی است که نرخ اجاره‌بهای بالایی دارد و این افزایش نرخ در لرستان بسیار مشهود است که می‌ط لبد متولیان و مسئولان نظارت بیشتری در این راستا داشته باشند.

منبع:سفیرافلاک

برچسب ها: مسکن ، مستاجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.