مقاوم سازی ۱۱۲ هزار واحد مسکن روستایی لرستان

مدیرکل بنیادمسکن لرستان با اشاره به وجود ۱۵۳ هزار واحد مسکونی در استان، گفت: تاکنون ۱۱۲ هزار واحد مقاوم سازی شده و در این زمینه جزو سه استان برتر کشور قرار داریم.

 پویا تابعی مدیرکل بنیادمسکن لرستان صبح امروز در همایش دهیاران لرستان اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵، ۲۹۸۵ روستای دارای سکنه در لرستان داریم.

او بیان کرد: تاکنون در ۶۵۰ روستای استان طرح هادی بازنگری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به وجود ۱۵۳ هزار واحد مسکونی در استان، گفت: تاکنون ۱۱۲ هزار واحد مقاوم سازی شده و در این زمینه جزو سه استان برتر کشور قرار داریم.

تابعی بیان داشت: برای ۷۴۰۰ واحد پرونده جهت دریافت تسهیلات مسکن روستایی تشکیل شده و تا کنون ۴۸۰۰ واحد انعقاد قرارداد شده است.

او با اشاره به اجرای طرح هادی در ۹۰۰ روستای استان، تصریح کرد. در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با تفاهم نامه با دهیاری‌ها، یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع آسفالت در سطح روستا‌ها انجام شده که این میزان آسفالت با ۱۲ سال گذشته برابری می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با بیان اینکه مطالعات برای محرومیت‌زدایی ۶ بخش در جهت اشتغال و خدمات‌رسانی انجام شده، افزود: برای ۸۵ هزار جلد سند روستایی صادر شده و آمادگی لازم برای تک برگی کردن سند دیگر واحد‌های روستایی را داریم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.