بومی سازی فناوری بازسازی لوله‌های فرسوده شبکه فاضلاب به روش CIPP در اصفهان

فناوری بازسازی لوله‌های فرسوده شبکه فاضلاب به روش CIPP در شرکتی دانش بنیان در اصفهان بومی سازی شد.

مدیرتحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان با بیان اینکه در تولید محصول لاینر همه‌ی استاندارد‌های جهانی رعایت شده گفت:این فناوری بومی شده نخستین بار برای بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب اصفهان عملیاتی شد.


مصطفی مومن زاده با اشاره به هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی برای دستیابی به دانش فنی لاینر‌ها و همچنین ساخت تجهیزات مرتبط افزود: در حال حاضر ایران هم به جمع تولیدکنندگان آمریکایی و چند کشور اروپایی تولید کننده این محصول از جمله آلمان پیوست.


مدیر فنی و مهندسی طرح بازسازی شبکه فاضلاب به روش لاینر گفت: این روش که تضمین ۵۰ ساله دارد ابتدا داخل شبکه فرسوده شستشو و فیلمبرداری و سپس پوشش وارد لوله می‌شود.


محمد رضا مقبل افزود: پس از عملیات انتقال و جاسازی لاینر، این پوشش باد و به بدنه شبکه متصل و سپس با ربات، اشعه یو وی به آن تابانده و در نهایت لوله‌ای دیگر در دل لوله فرسوده عمل آوری می‌شود.


او گفت: در این روش نوین هیچ گونه حفاری و تخریب آسفالتی انجام نمی‌شود و می‌توان ۱۰۰ متر شبکه فرسوده فاضلاب را بین ۵ تا ۸ ساعت بازسازی کرد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هم در حاشیه اجرای طرح بازسازی بخشی از شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان به روش لاینر cipp گفت:شبکه فاضلاب شهر اصفهان قدمتی ۵۵ ساله دارد و پیش بینی می‌شود از حدود ۴ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب این شهر حدود ۳۰۰ کیلومتر نیازمند بازسازی و اصلاح است.


حسین اکبریان با اشاره به اینکه حدود ۳۰ کیلومتر از شبکه انتقال فاضلاب اصفهان در شرایط بحرانی و اولویت دار برای بازسازی به سر می‌برد گفت: برای بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در مرحله اول بازسازی ۱۰ کیلومتر در دستورکار قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.