نمایش زاده قوس فلک منتخب نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران

نمایش زاده قوس فلک از اصفهان منتخب نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران شد.

 منتخب نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک گفت:در صورتی که شرایط برای اجرا در زادگاهم (شهر اصفهان) فراهم شود، اجرا خواهیم رفت.


عاطفه نقوی افزود: این نمایش در بخش تئاتر خیابانی، در شش بخش جشنواره کاندید شد و در نهایت از بین ۱۲ گروه نمایشی، دارای سه رتبه برتر بهترین کارگردان، بهترین موسیقی و بهترین طراح و سازنده عروسک شد.


کارگردان نمایش عروسکی زاده قوس فلک  گفت: این نمایش با هدف شناسایی اصفهان به عنوان شهری که دارای پیشینه کهن، نماد و تاریخ تولد در تقویم کشور است طراحی و ساخته شده است.


او  گفت: بر اساس مستندات تاریخی، خشت اول اصفهان در آذرماه گذاشته شده و با ساخت باروی حفاظتی برای تضمین امنیت آن در دوران دیلمیان به شهر اصفهان تبدیل شده است.


عاطفه نقوی افزود: نگاره تاریخی نقش بسته بر کاشی کاری‌های سردربازار قیصریه اصفهان آن را به عنوان نماد اصفهان معرفی می‌کند.


نقوی گفت: نمایش عروسکی زاده قوس فلک اصفهان، در واقع به صورت سمبلیک گردش خورشید را در چهار سمت شمال، جنوب، شرق و غرب و در مرکز ایران نشان می‌دهد که در این چهارسمت، عروسک‌های این اقوام با لباس و پوشش خاص آن ناحیه حضور دارند.


او  افزود: در این نمایش ۹ نفر عروسک گردان به همراه یک بازیگر که خودم هستم، اجرا می‌شود به طوریکه عروسک نماد به وسیله چهار عروسک گردان، یک عروسک گردان خورشید و چهار نفر عروسک گردان برای عروسک‌های ماروت مرد خراسانی، زن جنوبی، مرد کردی و زن شمالی به روی صحنه می‌روند.


نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران_مبارک از هشتم تا هجدهم تیر در تالار تئاتر شهر تهران برگزار شد و نمایش عروسکی زاده قوس فلک در تاریخ‌های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم تیرماه ساعت ۲۰:۳۰ به اجرا درآمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.