رایزنی بایدن با نخست‌وزیر و پادشاه انگلیس درباره اوکراین

در آستانه نشست سران ناتو، رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر و پادشاه انگلیس دیدار و در خصوص جنگ اوکراین گفتگو کردند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اولین روز سفر خود به قاره اروپا را با سفر به لندن آغاز کرده و با ریشی سوناک، نخست وزیر و چارلز سوم، پادشاه انگلیس دیدار کرد.

به گزارش ان‌بی‌سی، سخنگوی سوناک گفت بایدن در خصوص تصمیم خود برای ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین با سوناک صحبت کرده است. 

سخنگوی سوناک گفت انگلیس به خاطر امضای معاهده منع استفاده از مهمات خوشه‌ای، در این اقدام به آمریکا نخواهد پیوست، اما سوناک به بایدن گفته است: «هر کشوری خودش در این خصوص تصمیم خواهد گرفت». 

او در ادامه اعلام کرد: «ما به تعهدات خود تحت کنوانسیون منع استفاده از مهمات خوشه‌ای پایبند هستیم. هیچ تغییری از سوی ما در این مورد صورت نمی‌گیرد؛ با این حال بدیهی است هر کشوری در این خصوص، خودش تصمیم خواهد گرفت». 

به گفته سخنگوی نخست وزیر، با نزدیک شدن جنگ اوکراین به ماه هجدهم، دو طرف درباره لزوم بازدارندگی در برابر روسیه گفتگو کردند. 

گفته می‌شود سوناک قصد دارد پیش از برگزاری نشست بعدی ناتو، با بایدن درباره راهی برای پیوستن اوکراین به ناتو صحبت کند. هرچند بسیاری از کشورهای عضو مخالف آن هستند که پیش از پایان جنگ، اوکراین به ائتلاف نظامی ناتو بپیوندد.

بایدن همچنین از لندن به قلعه ویندزور رفت و در آن جا با پادشاه انگلیس دیدار کرد. این اولین دیدار آن‌ها از زمان تاج‌گذاری چارلز است که بایدن در آن شرکت نکرد و جیل بایدن، همسرش به جای او به مراسم رفت.

سفر بایدن چند روز پس از آن انجام می‌شود که واشنگتن اعلام کرد با ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین موافقت کرده است. این مهمات به دلیل خطرات بسیاری که برای غیرنظامیان دارد از سوی ۱۰۰ کشور ممنوع شده است.

 مهمات خوشه‌ای تعداد زیادی بمب کوچک‌تر را در منطقه وسیعی پخش می‌کند و درصد شکست بالایی دارد؛ بدین معنا که بسیاری از بمب‌ها در لحظه منفجر نمی‌شوند و می‌توانند سالیان طولانی روی زمین باقی بمانند و سبب کشته شدن غیرنظامیان شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۲۰ تير ۱۴۰۲
این حق برای روسیه هم محفوظ برعلیه کشور پیشنهاد دهنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۹ تير ۱۴۰۲
رایزنی بایدن با نخست‌وزیر و پادشاه انگلیس درباره اوکراین
مهم اینست که چه خروجی داشته باشد . مطمئن باشید فقط حرف حرف حرف است و عملی دربین نیست و آب از آب تکان نخواهد خورد.
والا همچین تیتر میزنند که فلان کسک با فلانکسک درمورد اوکراین رایزنی کردند که انگار چه شاهکاری رخ داده. پاشید جمع کنید بابا به شعور مردم دنیا برمیخورد ...
آخرین اخبار