نخست‌وزیر هلند کناره‌گیری می‌کند

به دنبال فروپاشی دولت ائتلافی هلند، نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

شبکه تلویزیونی ملی هلند و خبرگزاری سی‌ان‌ان گزارش دادند که «مارک روته» نخست‌وزیر هلند،  امروز (دوشنبه) پس از فروپاشی دولتش بر سر سیاست مهاجرت، اعلام کرد که از رهبری حزب حاکم این کشور کناره‌گیری کرده و سیاست را ترک خواهد کرد.

مارک روته که به دلیل سیاست‌های سختگیرانه‌اش شناخته می‌شود و همچنین از آنجا که رسوایی‌های چهار دولت پیشین هلند به او نچسبید، او را «مارک تفلون» می‌نامند، تصمیم غافلگیرکننده خود را در یک مناظره پارلمانی در لاهه اعلام کرد و گفت: «من خوب و صادقانه کار کردم و فکر می‌کنم که زمان مناسبی برای کناره‌گیری است.»

مارک روته از سال ۲۰۱۰ در قدرت بوده و دومین رهبر طولانی مدت اروپاست، او پیشتر روز جمعه گفته بود که دولتش استعفای خود را به پادشاه هلند تقدیم می‌کند و از همین رو انتخابات جدیدی در پاییز برگزار خواهد شد.

اقدام مارک روته بعد از آن صورت گرفت که دولت ائتلافی او نتوانست بر سر بسته جدید سیاست‌های مهاجرتی توافق کند. روته تا زمان انتخابات در پست خود باقی می‌ماند. هلند امسال هفتاد هزار درخواست برای مهاجرت دارد که دو برابر سال گذشته است؛ و این باعث شد فشار‌ها از جانب شرکای دست راستی دولت افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار