حکم سبز قانون به نفع محیط زیست در آستانه اشرفیه

یک متخلف محیط زیست در آستانه اشرفیه به حکم سبز قانون مبنی بر کاشت ۳۰۰ اصله نهال صنوبر و هزار و ۸۰ ساعت خدمات عمومی رایگان محکوم شد.

رامین حسین زاده، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه از صدور حکم قضایی فرد متخلفی که به دفعات اقدام به رها کردن مقدار قابل توجهی شیر آلوده در محیط عمومی کرده بود، خبر داد.

او افزود: فردی که باعث آلودگی محیط زیست و تهدید علیه بهداشت عمومی شده بود با شکایت و پیگیری اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه به دادسرا معرفی شد.

به گفته رئیس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه، پس از انجام تحقیقات و بررسی پرونده جرم، بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، متهم به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم و به عنوان مجازات جایگزین، به حکم سبز قانون محکوم شد.

حسین زاده تصریح کرد: به موجب این حکم متخلف محیط زیست به کاشت ۳۰۰ اصله نهال صنوبر و هزار و ۸۰ ساعت خدمات عمومی رایگان در کشتارگاه طیور آستانه اشرفیه زیر نظر کارشناسان شبکه بهداشت و سازمان دامپزشکی این شهرستان مکلف شد. 

او به کارگیری متخلفان محیط زیستی برای حراست از عرصه‌های طبیعت و محیط زیست ابتکاری قانونی دانست که به منظور سیاست حبس زدایی توسط دستگاه قضایی اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.