ارسال ۴۲۵ اثر به جشنواره ملی داستان کوتاه بلقیس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۴۲۵ اثر از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه هفتمین جشنواره ملی داستان کوتاه "بلقیس" استان رسید.

تقی صادقی گفت: این آثار در سه بخش کشوری، استانی و نوقلم به دبیرخانه جشنواره واصل شده و از این تعداد آثار ۲۵۰ اثر با موضوع ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، سبک زندگی ایرانی، اسلامی و شعار سال و ۱۷۵ اثر با موضوع آزاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در مجموع ۲۰۹ نویسنده به دبیرخانه جشنواره اثر ارسال کرده اند که حدود ۳۲۳ اثر متعلق به نویسندگانی از ۲۱ استان کشور، ۸۵ داستان کوتاه سهم داستان نویسان خراسان شمالی و ۱۷ اثر هم در بخش نوقلم دریافت شده است.

صادقی برپایی کارگاه‌های آموزشی داستان نویسی در شهرستان‌های استان در نخستین روز‌های پس از انتشار فراخوان و همچنین کارگاه آموزشی با حضور داوران مرحله نهایی و بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری اسفراین در روز برگزاری مراسم پایانی را از دیگر برنامه‌های جنبی این رویداد فرهنگی عنوان کرد.

او گفت: شناسایی و پرورش نویسندگان و جوانان متعهد هنرمند، تولید آثار ارزشمند ادبی در حوزه داستان کوتاه، گسترش و ارتقای فرهنگ مطالعه، معرفی آداب و رسوم مردم خراسان شمالی و آشنایی با جغرافیای این استان، تبادل نظر بین نویسندگان مطرح کشور و بومی استان و دانش افزایی نویسندگان بومی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: فقط بخش نوقلم مختص استان خراسان شمالی است و هر نفر مجاز به ارسال سه اثر است.

آیین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی داستان کوتاه بلقیس ۲۲ و ۲۳ تیر ماه در مجتمع فرهنگی، هنری نسیم اسفراین به دبیری علی قربانی شیراز برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.