منصوریان چشم انتظار یک پرسپولیسی در اهواز

گادوین منشا با تیم فولاد خوزستان به توافق رسیده تا به همراه کمال کامیابی‌نیا راهی خوزستان شود و جمع پرسپولیسی‌های سابق را در تیم علیرضا منصوریان تکمیل کند.

مهاجم نیجریه‌ای و ۳۳ ساله در هفتمین سال حضورش در فوتبال ایران ششمین تیم مختلف را تجربه می‌کند. او که در لیگ شانزدهم به تیم پیکان پیوست از آن زمان به غیر از یک مقطع در سال ۲۰۱۹ که به عجمان در امارات بازی کرد، در فوتبال باشگاهی ایران حضور داشته و فصل آینده نیز شاگرد علیرضا منصوریان در فولادخوزستان خواهد بود
 
در میان خرید‌های جدید فولاد، کامیابی‌نیا پیش از این در نفت تهران سابقه بازی زیرنظر منصوریان را داشته، اما منشا با وجود بازی در هر ۲ تیم پرسپولیس و استقلال هرگز با منصوریان کار نکرده و این نخستین تجربه او با این سرمربی استقلالی است. منشا ۲ فصل اخیر را در تیم مس رفسنجان سپری کرده و حتی با این تیم آقای گل لیگ برتر هم شده؛ مهم‌ترین عنوانی که این بازیکن نیجریه‌ای طی ۷ فصل حضور در فوتبال ایران به‌دست آورده است. 

او بعد از چند سال گلزنی در تیم‌های پیکان، پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر در ابتدای لیگ بیست‌ویکم (۰۱ - ۱۴۰۰) به تیم مس رفسنجان پیوست و در پایان همان فصل با ۱۴ گل زده آقای گل لیگ برتر ایران شد. البته منشا در آن فصل پنالتی‌های زیادی زد و موفقیت در همین پنالتی‌ها یکی از دلایل آقای گل شدن او بود. در لیگ بیست‌ویکم گادوین منشا ۲۵ بار در ترکیب اصلی مس رفسنجان قرار گرفت، ۲ بار به‌عنوان بازیکن جانشین بازی کرد و فقط در ۳ بازی غیبت داشت. او طی این بازی‌ها ۲۰۴۴ دقیقه در زمین بود و علاوه بر ۱۴ گلی که زد یک پاس گل نیز به هم‌تیمی‌هایش داد. 

سال بعد، اما اوضاع در رفسنجان به این خوبی برای گلزن نیجریه‌ای پیش نرفت. منشا در لیگ ۲۲ فروغ فصل قبلی را نداشت و بخش زیادی از فصل را روی نیمکت ذخیره‌ها سپری کرد. او در لیگ بیست‌ودوم فقط ۱۰ بار در ترکیب اصلی مس قرار گرفت و مجموع دقایق حضورش در میدان به هزار دقیقه هم نرسید. این مهاجم طی ۹۲۴ دقیقه بازی در فصل گذشته ۳ گل زد و ۲ پاس‌گل داد که قابل مقایسه با آمار‌های او در فصل قبلی نبود. البته یکی از ۳ گل منشا همان گل معروفش به ملوان بود که در ثانیه هشتم بازی به‌ثمر رسید و رکورد سریع‌ترین گل ادوار لیگ برتر ایران را جابه‌جا کرد. تنها اتفاقی که در فصل گذشته نام منشا را بر سر زبان‌ها انداخت، همین رکوردشکنی بود. باید دید او در فصل جدید در اهواز آنقدر خواهد درخشید که نامش در رسانه‌ها تکرار شود یا ستاره اقبالش رو به افول گذاشته و به روند نزولی‌اش ادامه خواهد داد.

برچسب ها: منشا ، پرسپولیس ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار