تامین بیش از ۹۵ درصد مصالح ساختمانی طرح مسکن ملی در داخل استان

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خواستار استفاده از مصالح ساختمانی تولید داخل استان در طرح نهضت ملی مسکن شد و گفت : امکان تامین بیش از ۹۵ درصد مصالح مورد نیاز را در داخل استان داریم.

جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به فرصت مهم طرح نهضت ملی مسکن و گردش مالی قابل توجهی که دارد، خواستا بهره‌مندی صنایع و واحد‌های تولیدی استان از این گردش اقتصادی شد و گفت : تقاضا داریم در اجرای این طرح از مصالح ساختمانی تولید شده توسط صنایع و کارخانجات کرمانشاه استفاده شود.

وی با بیان اینکه این استان ظرفیت خوبی در تولید انواع مصالح ساختمانی از جمله سیمان، فولاد، شن و ماسه، آجر، بتن و ... دارد، تاکید کرد: بیش از ۹۵ درصد مصالح ساختمانی مورد نیاز برای ساخت و ساز مسکن در داخل استان تولید می‌شود. از سوی دیگر ظرفیت قابل توجهی نیز در معادن برای تامین مواد اولیه مورد نیاز مصالح داریم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ادامه داد: کمتر از پنج درصد مصالح از جمله برخی شیرآلات، پریز برق و ... در کرمانشاه تولید نمی‌شود که در این بخش می‌توانیم از ظرفیت نقاط دیگر استفاده کنیم.

شکری از سهم پایین مصالح تولیدی کرمانشاه در اجرای طرح‌های پیشین مسکن از جمله مسکن مهر انتقاد و خاطرنشان کرد: نباید اجازه بدهیم فرصت طرح نهضت ملی مسکن نیز از دست کرمانشاه برود.

وی راهکار این امر را پای کار آمدن مسئولان استان و خصوصا اداره کل راه و شهرسازی دانست که پیمانکاران را ملزم به استفاده از مصالح تولید داخل استان کنند و یادآور شد: البته تاکید ما بر استفاده از مصالح استاندارد و با قیمت مناسب است که خوشبختانه در استان کرمانشاه امکان تهیه آن وجود دارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه به حرکت درآمدن بخش مسکن می‌تواند نزدیک به ۳۰۰ فعالیت تولیدی را نیز با خود به حرکت وا دارد، خاطرنشان کرد: استفاده از مصالح ساختمانی تولید استان کمک می‌کند که صنایع با تولید بیشتر بتوانند ظرفیت‌های خالی خود را پر کرده و حتی افزایش شیفت کاری بدهند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت صنایع استان به کمک کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه هم می‌آید و به تکمیل زنجیره ارزش مصالح ساختمانی از معدن تا فرآوری نهایی نیز کمک می‌کند.

شکری تاکید کرد: صنایع کرمانشاه برای مشارکت در طرح‌های نهضت مسکن آمادگی کامل دارند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.