آموزش یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت به متقاضیان مهارت‌آموزی در استان کرمانشاه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از آموزش یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت به متقاضیان مهارت‌آموزی در استان طی سه ماه سپری شده از سال جاری خبر داد .

نوری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت : در مراکز دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه نزدیک به ۹ هزار متقاضی آموزش مهارت‌آموزی دیدند.

عزیز نوری افزود: در مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی پنج هزار و ۴۳۹ نفر به میزان ۷۲۰ هزار نفر ساعت و در بخش خصوصی که شامل ۳۷۲ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد فعال است سه هزار و ۴۲۹ نفر به میزان ۶۷۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی دریافت کردند.

وی بیان داشت: متقاضیان مهارت آموزشی در حوزه‌های خدمات، صنایع دستی و هنری و صنعت آموزش دیده اند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی به صورت رایگان در پنج مرکز شهر کرمانشاه و سایر شهرستان‌های استان به متقاضیان ارائه می‌شود.

نوری به تفاهم نامه‌های همکاری آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان با دانشگاه ها، مؤسسات آموزش عالی و ارگان‌های دولتی اشاره کرد و گفت: آموزش‌های مهارتی به سربازان و نیرو‌های مسلح، زندانیان، زنان سرپرست خانوار، معتادین بهبود یافته، روستاییان و عشایر بر اساس نیاز مهارتی صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به تفاهم نامه سه جانبه مابین سازمان آموزش فنی و حرفه ای، وزارت نفت و استانداری کرمانشاه در خصوص تربیت نیروی کار ماهر در حوزه نفت و گاز جهت پروژه‌های استان گفت: دوره‌های آموزشی مرتبط در رشته‌های برق صنعتی و جوشکاری در حال اجراست و در حرفه کنترل ابزار دقیق نیز تجهزات مورد نیاز تهیه و مقدمات کار جهت شروع دوره صورت گرفته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.