آغاز به کار نخستین همایش بین المللی دیپلماسی ملل

همایش بین المللی دیپلماسی ملل با حضور دیپلمات ها، استادان و پژوهشگران برجسته ۱۰ کشور در دانشگاه اصفهان آغاز شد.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویان علوم سیاسی ایران در  همایش بین المللی دیپلماسی ملل  در دانشگاه اصفهان گفت: تلاش شده از طریق دیپلماسی غیر رسمی و دیپلماسی ملل ارتباط موثری با جامعه جهانی برقرار کنیم و در راستای بازنمایی و نشان دادن چهره درست از کشور قدم بر داریم.

سید محمد علی سیدحنایی با اعلام اینکه دیپلماسی ملل یا دیپلماسی میان ملت‌ها امروز مغفول مانده است، افزود: در این نوع دیپلماسی، مقامات دولتی هیچ نقشی ندارند و خبرنگاران، دانشگاهیان، صاحب نظران، اندیشمندان و چهره‌های برجسته علمی و اجتماعی و پژوهشگران و چهره‌های برجسته، مستقل و علمی مواضع یک کشور را در دنیا ارائه و تبیین می‌کنند.

او دیپلماسی ملل را گفتمانی نو در فضای علوم سیاسی و روابط بین المللی ایران دانست و گفت: هدف از برگزاری همایش تحقق شعار «ایران، تمدنی ماندگار» است.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویان علوم سیاسی ایران افزود: برنامه همایش به دو بخش علمی و فرهنگی تقسیم شده و در قالب دیپلماسی عمومی و علمی برگزار می‌شود.

سفرا و نمایندگان دیپلماتیک از کشور‌های اتریش، لهستان، کرواسی، مالزی، تاجیکستان، رومانی، روسیه، کره جنوبی، بولیوی، ونزوئلا، فیلیپین، فنلاند، اساتید برجسته علوم سیاسی و روابط بین المللی دانشگاه‌های سراسر کشور، رئوسای پژوهشکده‌ها و اندیشکده‌های برجسته، دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل، دبیران انجمن‌های علوم سیاسی و روابط بین الملل سراسر کشور از مهمان‌های این همایش هستند.

فردا نوزدهم تیرماه اختتامیه این همایش برگزار و بیانیه پایانی خوانده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.