۶۰ درصد از صادرات دانش بنیان، محصولات بیوتکنولوژی است

رئیس پژوهشگاه ژنتیک گفت: ۶۰ درصد از صادرات دانش بنیان کشور، محصولات بیوتکنولوژی هستند که در ۸ کارخانه بزرگ تولید می‌شوند.

جواد محمدی، رئیس پژوهشگاه ژنتیک به حمایت این پژوهشگاه از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه ژنتیک در این راستا ساختمانی که ۲۷ سال به صورت نیمه ساخته مانده بود در فاز اول و در مدت ۸ ماه به اتمام رساند و آن را برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان که در حوزه بیوتکنولوژی فعالیت می‌کنند مهیا کرد که تا اخر تیر افتتاح و از محصولات آن‌ها رونمایی خواهد شد.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد از شاغلین به تحصیل در پژوهشگاه ژنتیک بعداز فارغ التحصیلی وارد بازار کار می‌شوند که بر این اساس دانشجویان را تشویق می‌کنیم بعداز فارغ التحصیلی با ثبت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه بیوتکنولوژی به سمت تاسیس کارخانه‌های تولید این محصولات نیز حرکت کنند.

حجت الاسلام سیدمحمد ابوترابی گفت: درمدرسه انبیاء مهمترین واژه‌ای که به آن تاکید شده و اساس دعوت انبیا الهی است واژه علم و دانش است.

وی افزود: قران کریم به اهمیت علم و علم اموزی تاکید فراوان دارد و برای نمونه، محوری‌ترین آیه‌ای که اساس تمام آموزه‌ها وحیا نیست وبه علم آموزی تاکید می‌کند آیه زیر است.

ولا تقفُ ما لیس لک به علم: و چیزى را که بدان علم ندارى پیروى مکن

ابوترابی تاکید کرد: پیوست علمی لازمه چرایی رفتار موجودات است. اگر رفتاری پیوست علمی داشت آن حرکت و رفتار انسانی است وگرنه انسانی نیست به همین خاطر انسان برای کسب علم و دانش ظرفیت بالاتری نسبت به ملائک دارد و پیامبر اعظم نمونه بارز آن است که به افقی گام نهاد که جبرئیل نتوانست.

امام جمعه تهران به اهمیت علم در نگاه امام علی (ع) اشاره کرد که فرموده است: اگر خداوند اراده کند شخصی را خوار کند او را از علم محروم می‌کند

او افزود: در حوزه علم و دانش قدم‌های خوبی برداشته شده است و بنابراین دستاورد‌هایی که این نظام دارد محصول قدم‌هایی است که عالمانه برداشته شده و ضعف‌هایی که وجود دارد محصول قدم‌هایی هست که غیرعالمانه برداشته شده است

ابوترابی در پایان گفت: فاصله تولید علم و تبدیل آن به فناوری در کشور خیلی کم شده است و اگرچه تحریم‌ها در برخی حوزه‌ها باعث خودکفایی و رشد علمی شده است، ولی اگر تحریم‌ها لغو شود سرعت رشد علمی بیشتر خواهد شد که در این مورد باید به بخش خصوصی در توسعه علمی بیشتر بها داده شود، زیرا این بخش در اکثر موارد می‌تواند جایگزین مناسبی برای بخش دولتی در تولید دانش شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار