ثبت بیش از ۱۵ هزار ماموریت جاده‌ای و شهری اورژانس زنجان

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: شمار کل ماموریت‌های اورژانس این استان طی سه ماهه امسال ۱۵ هزارو ۷۲۴ مورد بود که به ۱۴ هزار و ۸۱۸ مصدوم امداد رسانی شد.

داریوش تقیلو رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به ثبت بیش از ۱۵ هزار ماموریت جاده‌ای و شهری اورژانس زنجان  گفت: از مجموع ماموریت‌های شهری و جاده ای مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی این استان طی سه ماهه امسال سه هزار و ۴۰۵ مورد ترافیکی و رسیدگی به تعداد چهار هزار و ۲۰۲ مصدوم بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۲ هزار و ۳۱۹ مورد از این ماموریت ها نیز غیر ترافیکی بود که یک‌هزار و ۶۱۶ مصدوم امداد رسانی شد.

این مسوول ادامه داد: آمار ماموریت های ترافیکی و غیر ترافیکی شهری نیز در سه ماهه سال جاری یک‌هزار و ۸۰۹ مورد و هفت هزار و ۹۵۵ مورد بود که به ترتیب ۲ هزار و ۹۷ و ۶ هزار و ۸۶۱ مصدوم داشته است.

وی اظهار داشت: آمار ماموریت های ترافیکی و غیرترافیکی جاده ای نیز یک‌هزار و ۵۹۶ و چهار و ۳۶۴ مورد با ۲ هزارو ۱۰۵ و سه هزار و ۷۵۵ مصدوم ثبت شده است.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: در زمان حاضر اورژانس استان ۱۰۷ دستگاه آمبولانس دارد که در انجام ماموریت‌ها به کارگیری می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین ۴۸۰ نیروی انسانی اورژانس زنجان در پایگاه‌های جاده‌ای و شهری استان در حال خدمت رسانی هستند.

تقیلو با بیان اینکه با جانمایی استاندارد پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در این استان، زمان رسیدن به بالین بیمار به کمتر از میانگین کشوری رسیده است، خاطرنشان کرد: مدت زمان رسیدن بر بالین بیمار در ماموریت‌های شهری و جاده‌ای استان به میانگین پنج دقیقه در شهر و ۱۱ دقیقه در جاده‌ها رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.