برگزاری نخستین جشنواره علمی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد (ص)

دبیر علمی نخستین دوره جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم‌آل‌محمد گفت: این جشنواره در دو بخش دانش آموزی و عمومی برگزار می‌شود.

قاسم صادقی بجستانی، دبیر علمی نخستین دوره جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم‌آل‌محمد گفت: این جشنواره به همت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) و مشارکت نهاد‌های فرهنگی و علمی برگزار می‌شود؛ توجه و اهتمام به توسعه صنایع خلاق فرهنگی به ویژه با محوریت امام رضا (ع)، زائر و زیارت و ایجاد زمینه توسعه صنایع خلاق رضوی، می‌تواند راهکاری برای رونق اقتصاد فرهنگ و هنر مبتنی بر ارزش‌های دینی و اسلامی باشد.

وی افزود: در بخش دانش‌آموزی با محوریت بنیاد فرهنگی رضوی، دانش‌آموزان می‌توانند در محور‌های تعیین شده، آثار خود را ارسال کنند. در بخش عمومی نیز پنج محور شامل توسعه و ترویج فرهنگ و اندیشه رضوی، خدمت رضوی، ادب حضور، توسعه وقف و نذر و سوغات فرهنگی زائر در نظر گرفته شده است.

صادقی باستانی بیان کرد: تاکنون به این جشنواره ۴۰۰ اثر ارسال شده است؛ زمان ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۵ مهرماه سال جاری تمدید شده است همچنین آیین اختتامیه این رویداد بهمن ماه سال جاری در مشهدمقدس برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی https://sanayekhalagh.imamreza.ac.ir/fa/ مراجعه کنند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.