خیرین ۶۵ میلیون تومان به مرکز فنی و حرفه‌ای تایباد کمک کردند

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تایباد گفت: خیرین از پارسال تا کنون بیش از ۶۵ میلیون تومان به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان کمک کرده اند.



اسماعیل نیک محمدی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تایباد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از سال گذشته تا کنون، خیرین بیش از ۶۵ میلیون تومان به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تایباد کمک کرده اند که صرف تامین مواد مصرفی و تجهیزات کارگاهی شده است.

او افزود: درحال حاضر اعتبارات دولتی که جهت تامین مواد مصرفی برای آموزش مهارت آموزان به این مرکز فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌یابد، کارساز نیست و مساعدت‌های خیرین و دیگر نهاد‌ها کمک حال بوده اند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تایباد ادامه داد: همچنین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تایباد با کمبود نیروی انسانی مواجه است؛ بطوریکه اکنون حداقل به ۱۰ نفر نیروی آموزشی و اداری با توجه به گستردگی امور مهارت آموزی نیازمند است.

نیک محمدی بیان کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای تایباد در طول سال ۱۴۰۱ متعهد به آموزش ۲۹۳ هزار و ۷۰۰ نفرساعت شد که با این شرایط عملکرد ۳۶۰ هزار و ۲۴۰ نفرساعتی رقم خورد.

او تصریح کرد: این تعداد افراد آموزش دیده شامل مهارت آموزان مرکز ثابت، زندانیان، سربازان وظیفه، روستائیان، شاغلین بنگاه‌های اقتصادی، دانش آموزان، ساکنان مناطق محروم و مرزی، معتادان بهبودیافته، زنان سرپرست خانوار و دانشجویان هستند و موفق به دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه‌ای شدند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تایباد تاکید کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان اساس کار اشتغالزایی محسوب می‌شود و ۳۲ درصد مهارت آموزان شهرستان به اشتغال رسیده اند.

نیک محمدی اظهار کرد: شهرستان تایباد نیز ۲۲ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای دارد که ۷۲ حرفه در حوزه‌های آرایشگری زنانه، خیاطی، عمران، کشاورزی، حمل و نقل، برق، موسیقی و آشپزی به متقاضیان ارائه می‌کنند.

او افزود: همزمان با فرارسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان، این مرکز آماده ارائه آموزش رشته‌های جوشکاری، برق، تعمیر لوازم خانگی، کیف دوزی، پرورش قارچ، شیرینی پزی، گلیم بافی، مکانیک خودرو، خیاطی و چرم دوزی است که به مهارت آموزان پس از شرکت و قبولی در آزمون، مدرک بین المللی اعطا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.