اجرای طرح‌های عمرانی در روستا‌های قزوین ۵۱ درصد رشد یافت

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی در روستا‌های استان در سال آغاز به کار دولت سیزدهم نسبت به قبل از آن ۵۱ درصد رشد یافت.

لیلا غریب مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین در همایش دهیاران استان قزوین که به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برگزار شد، افزود: پارسال با جذب حداکثری قیر رایگان با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۷۰۰ هزار متر مربع از معابر روستا‌های استان قزوین آسفالت شد.

وی ادامه داد: با رویکرد محرومیت زدایی و توزیع عادلانه امکانات امسال پیش بینی می‌کنیم این رقم به ۲ برابر افزایش یابد.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین با اشاره به فعالیت ۶۸۰ دهیاری در استان قزوین، گفت: در آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۵۰ روستا نیز واجد ایجاد دهیاری شناخته شد و سال قبل شاهد افزوده شدن این تعداد به جمع دهیاری‌های استان بودیم.

این مسوول یادآور شد: ۷۲ دهیاری با جمعیت تحت پوشش بالای هزار نفر در استان قزوین وجود دارد که براساس قانون فعالیت دهیاران آن‌ها باید تمام وقت باشد و سایر دهیاری‌ها نیز کمتر از هزار نفر جمعیت دارند و فعالیت دهیاران آن‌ها پاره وقت است.

غریب با بیان اینکه قانون ۴۸ وظیفه را برای دهیاران برشمرده است، اظهار کرد: کنترل ساخت و سازها، حفظ اموال عمومی روستا، ترغیب مردم به امور توسعه روستا، پیگیری مسایل و مشکلات روستا‌ها در حوزه‌های مختلف، بهبود محیط زیست روستا، اجرای مصوبات شورا و همکاری با ادارات و نهاد‌های امنیتی از جمله این وظایف به شمار می‌رود.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین با بیان اینکه ۸۰ نیروی متخصص با استقرار در بخشداری‌های استان قزوین در امور فنی و اجرایی دهیاری‌ها کمک حال دهیاران هستند، افزود: با مجوز سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ۱۵۰ نفر به این جمع افزوده می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه‌های نظارتی در حوزه فعالیت‌های دهیاری ها، گفت: این سامانه‌ها با هدف شفافیت در امور و بهبود خدمات رسانی به روستاییان فعال شده است.

غریب با بیان اینکه دهیار کارمند بودن نیست بلکه پذیرش یک مسوولیت سنگین است، افزود: هرکس در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسوولیتی را بپذیرد باید خود را در قبال مردم پاسخگو بداند بنابراین انتظار می‌رود دهیاران با تجهیز خود به علم و عمل کیفیت خدمات رسانی به روستاییان را افزایش دهند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه دفتر امور روستایی جبران عقب افتادگی ها، توزیع عادلانه امکانات به روستایان و شفافیت در پیشبرد امور و کار‌ها و حرکت برای توسعه هرچه بیشتر روستا‌ها و بهره مندی از نیرو‌های جهادی و انقلابی برای پیشرفت این مناطق است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.