کرمان میزبان نخستین مسابقه فول آیتم روبیک ایران

رئیس کمیته بازی‌های فکری هیئت ورزش‌های همگانی استان کرمان از برگزاری رویداد کشوری روبیک با حضور ۱۲۵ ورزشکار به میزبانی کرمان خبر داد.

مرتضی مقصودی گفت: این مسابقه سی و دومین مسابقه رسمی روبیک ایران است، که رکورد‌های شرکت کنندگان در رده بندی جهانی ثبت خواهد شد.

او با اشاره به اینکه کرمان نخستین استان در جنوب کشور است که میزبان این رقابت‌ها شده، تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور مسابقه روبیک به صورت فول آیتم برگزار خواهد شد که ۱۲۵ ورزشکار در ۱۷ آیتم با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

مقصودی تکمیل شدن ظرفیت را در ۵ روز نخست ثبت نام بی‌سابقه عنوان کرد و گفت: در تاریخ این رقابت‌ها چنین استقبالی بی نظیر است و تاکنون ثبت نام هیچکدام از سی و یک مسابقه پیشین با تکمیل ظرفیت اتمام نیافته است.

او با اعلام اینکه این مسابقه با حضور ورزشکارانی از ۲۰ استان ایران و همچنین از کانادا و امارات متحده عربی برگزار خواهد شد، افزود: شرکت کنندگانی از استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان و یزد در این مسابقه با هم به رقابت خواهند پرداخت.

مقصودی افزود: یکی از نکات قابل توجه این مسابقه، بازه سنی ۴۶ ساله شرکت کنندگان است، که مسن‌ترین شرکت کننده ۵۳ و کم سن‌ترین شرکت کننده ۷ سال دارد. 

او تصریح کرد: ۵۰ نفر از شرکت کنندگان زیر ۱۳ سال، ۲۹ نفر بین ۱۳ تا ۱۶ سال و ۴۶ نفر بالای ۱۶ سال هستند. 

مقصودی عنوان کرد: این مسابقه ۲۱ تا ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۲ به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.