بیش از ۱۴۰۰ مصوبه عمرانی برای توسعه روستا‌های آذربایجان‌غربی

معاون استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با هدف توسعه روستا‌های استان ۱۴۲۰ مصوبه عمرانی از شروع کار دولت سیزدهم تاکنون تصویب شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در مراسم پاسداشت دهیار در جمع دهیاران استان گفت: از شروع کار دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و ۴۲۰ مصوبه عمرانی با هدف توسعه روستا‌های این استان در جریان بازدید میدانی استاندار آذربایجان‌غربی از روستا‌ها  تصویب شده است.

یاسر رهبردین افزود: استاندار آذربایجان‌غربی با بازدید از ۲۰۳ روستا و حضور در ۸۰ روستا به تناسب برگزاری همایش و برنامه‌های مختلف، پیگیر مشکلات مردم بودند که در این بین با تصویب یک هزار و ۴۲۰ مصوبه عمرانی توانستیم پاسخگوی بخش بزرگی از مشکلات روستانشینان باشیم.

وی اظهار کرد: ۳۱۷ روستا در این مدت از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند و برای امسال نیز گازرسانی به ۵۰ روستا تمام شده و در صدد گازرسانی به ۲۵۰ روستای دیگر استان هستیم.

رهبردین در خصوص فناوری و پوشش اینترنت در روستا‌ها نیز یادآور شد: یک هزار و ۶۱۹ روستا قبلا دارای پوشش اینترنتی بود که اکنون این رقم به یک هزار و ۷۶۷ روستا رسیده که درصدد آن هستیم تا امسال ۲۱۰ روستا را نیز به خطوط اینترنتی متصل کنیم.

وی در خصوص مدرسه سازی در آذربایجان‌غربی نیز اضافه کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۴۸۴ کلاس درس در سطح روستا‌های استان افتتاح شده، ۸۰ کلاس درس نیز در سه ماهه اول امسال به اتمام رسیده و به زودی تحویل آموزش و پرورش داده می‌شود.

رهبردین ادامه داد: تلاش مهندسان عمرانی بر این است تا پایان سال ۴۰۰ کلاس درس جدید را آماده بهره‌برداری کنند تا تحویل جامعه فرهنگی برای آموزش دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در ۷۷۱ روستا طرح هادی اجرا شده است، تاکید کرد: با بازنگری طرح هادی در بیشتر روستا‌ها این آمار را به ۸۶۱ روستا رساندیم.

رهبردین با اشاره به بهداشت و سلامت مردم روستانشین استان نیز گفت: خدمات بهداشت و سلامت نیز از خدمات برتری است که در روستاهای‌مان ارائه می‌شود و با احداث ساختمان‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت توانستیم این خدمت را عملیاتی کنیم.

وی افزود: امسال ۴۲ ساختمان مرکز بهداشت و جامع سلامت در هفته دولت یا دهه فجر افتتاح می‌شود تا جامع آماری بهره‌مندی روستاییان از خدمات سلامت و بهداشت افزایش چشمگیری یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی یادآور شد: در حال حاضر تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان آذربایجان‌غربی از نعمت برق برخوردار هستند.

رهبردین در خصوص اجرای راه‌های مواصلاتی روستایی نیز اظهار کرد: آسفالت ۱۵۳ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی روستایی به اتمام رسیده و امسال نیز طبق تعهدات سالانه این مسافت را به ۲۵۰ کلیومتر خواهیم رساند تا مردمان روستایی در راه‌های مواصلاتی دچار مشکل نباشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.