تعیین سهمیه آرد عشایری برای اولین بار در استان قزوین

مدیر اداره امور عشایر قزوین گفت: سهمیه آرد عشایری در راستای خدمت رسانی بهتر به این قشر برای نخستین بار به استان قزوین تخصیص داده شد.

سعید ابیت مدیر اداره امور عشایر قزوین از تعیین سهمیه آرد عشایری برای اولین بار در استان خبر داد و گفت: این کار با پیگیری‌های انجام شده و حمایت فرمانداری قزوین و کارگروه آرد و نان این شهرستان محقق شد.

این مسئول گفت: با توجه به اینکه عشایر پنج ماه از سال را در مناطق ییلاقی که فاقد هرگونه امکانات است سپری می‌نمایند، اغلب تامین نان آن‌ها از طریق پخت توسط خود عشایر صورت می‌گیرد و عدم تعیین سهمیه آرد در سال‌های گذشته باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای آن‌ها شده بود.

وی اضافه کرد: تعیین سهمیه آرد از مطالبات عشایر قزوین بود و نقش زیادی در پایدار زیستی عشایر و ایجاد زمینه‌های مناسب جهت تامین حداقل امکانات برای آن‌ها به دنبال دارد.

مدیر اداره امور عشایر استان قزوین افزود: با تعیین سازوکار مناسبی که با هماهنگی فرمانداری شهرستان قزوین تعیین شده است، در اسرع وقت نسبت به توزیع آرد سهمیه عشایری بین عشایر مستقر در ییلاقات قزوین اقدام خواهد شد.

ابیت اظهار امیدواری کرد با تشکیل شورای عشایری در سایر شهرستان‌ها و اقدام مشابه نسبت به تعیین سهمیه آرد عشایری برای مابقی شهرستان‌های دارای جمعیت عشایری اقدام خواهد شد.

۲ هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری در استان قزوین زندگی می‌کنند که شغل اصلی آن‌ها دامپروری (دام سبک) است.

از مهم‌ترین اقوام عشایری استان قزوین می‌توان به ایل شاهسوند و کله کوهی که در فصل کوچ بهاره از مناطقی از بویین زهرا به زرندیه در استان مرکزی کوچ می‌کنند و همچنین ایلات کلهر که از مناطق پایین دست طارم سفلی به ارتفاعات این منطقه کوچ می‌کنند، اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.