آغاز مرحله دوم کنکور همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه

مرحله دوم کنکور همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه با شرکت ۳۴ هزار و ۹۶۶ نفر داوطلب آغاز شد.

نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ از لحظاتی پیش همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه آغاز شد.

این آزمون صبح و عصر امروز و فردا در ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی صبح و گروه آزمایشی هنر عصر امروز چهارشنبه؛ گروه آزمایشی علوم تجربی صبح فردا و گروه آزمایشی زبان عصر فردا، پنجشنبه پانزدهم تیرماه برگزار خواهد شد.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با بیش از یک‌میلیون ۱۱۹ هزار داوطلب برگزار می‌شود که به گفته مجید بیگلری نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کرمانشاه، ۳۴ هزار و ۹۶۶ نفر از این تعداد داوطلب از استان کرمانشاه است.

وی گفت: ۵۲ درصد از داوطلبان با ۱۸ هزار و ۲۴۷ نفر در گروه علوم تجربی، ۸ درصد با ۲ هزار و ۷۸۹ نفر در گروه ریاضی و فنی، ۱۳ درصد با ۱۰ هزار و ۸۸۹ نفر در رشته علوم انسانی، ۳ درصد با ۹۲۶ نفر در گروه آزمایشی هنر و ۶ درصد با ۲ هزار و ۱۱۵ نفر در زبان خارجه در استان با هم رقابت می‌کنند.

در مرحله نخست از مجموع ۹۱۵ هزار و ۱۵۱ داوطلب در کل کشور، ۳۲ هزار و ۹۲۰ نفر ساکن استان کرمانشاه بودند.

امسال ۴۰ درصد از کنکور به نمرات کتبی خرداد امتحانات نهایی پایه دوزادهم دانش‌آموزان اختصاص داده شده، صرفا سوابق تحصیلی پایه دوزادهم دخیل است.

آنگونه که محمدحسین حاجیلو رئیس شورای حفاظت آزمون‌ها گفته، در نوبت دوم آزمون سراسری هیچگونه تقلبی صورت نخواهد گرفت و تاکنون بیش ۲۴۹ سایت که در فضای مجازی مدعی تقلب در آزمون سراسری شده بودند به کمک پلیس فتا و مراجع قضایی شناسایی شدند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.