رقابت حدود ۳۵ هزار داوطلب کنکور در استان کرمانشاه

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کرمانشاه گفت : در آزمون سراسری امسال حدود ۳۵ هزار داوطلب کنکور در استان کرمانشاه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

مجید بیگلری نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کرمانشاه گفت : در نوبت دوم آزمون سراسری سال جاری ۳۴ هزار و ۹۶۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۸۶۸ نفر زن و ۱۴ هزار و ۹۸ نفر مرد هستند.

وی افزود: در این آزمون سراسری ۱۸ هزار و ۲۴۷ داوطلب در رشته علوم تجربی، دو هزار و ۷۸۹ نفر در رشته ریاضی و فنی، ۱۰ هزار و ۸۸۹ نفر در رشته علوم انسانی، ۹۲۶ نفر در گروه آزمایشی هنر و دو هزار و ۱۱۵ نفر در رشته زبان‌های خارجی شرکت خواهند کرد.

بیگلری تصریح کرد: ۵۲ درصد داوطلبان در رشته علوم تجربی، هشت درصد در رشته ریاضی و فنی، ۳۱ درصد در رشته علوم انسانی، سه درصد در گروه آزمایشی هنر و شش درصد در رشته زبان‌های خارجی ثبت نام کرده‌اند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کرمانشاه گفت: داوطلبان رشته‌های ریاضی و فنی، علوم انسانی و هنر در روز چهاردهم تیر ماه ۱۴۰۲ و داوطلبان رشته‌های علوم تجربی و زبان‌های خارجی در روز پانزدهم ماه جاری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

بیگلری تصریح کرد: در نوبت اول آزمون سراسری سال جاری نیز ۳۲ هزار و ۹۲۰ نفر داوطلب ثبت‌نام کردند که ۱۸ هزار و ۳۴۸ نفر در رشته تجربی، دو هزار و ۴۴۳ نفر در رشته ریاضی و فنی، ۱۰ هزار و ۱۶ نفر در علوم انسانی، ۶۰۶ نفر در رشته هنر و یک هزار و ۵۰۷ نفر در رشته زبان خارجه با یکدیگر رقابت کردند.

وی شمار حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری در استان کرمانشاه را ۱۴ محل اعلام و عنوان کرد: در شهرستان کرمانشاه پنج حوزه امتحانی در اداره کل آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد، پیام نور، دانشکده صنعتی و دانشگاه رازی در گرفته شده است.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: حوزه امتحانی مرکز استان با ۱۸ هزار و ۴۶ نفر بیشترین شمار داوطلبان کنکور سراسری را در سطح استان به خود اختصاص داده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.