افزون بر ۲۴۸ میلیون نهال در کشور تولید شد

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: تولید نهال در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور به ۲۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله رسید.

احمدی  به بررسی عملکرد سمنان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت افزود: ۲۵۰ میلیون اصله نهال دیگر با همکاری نهالستان‌های خصوصی استان‌ها تا پاییز امسال در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود تا آخر مهرماه امسال ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و در نهایت آماده کاشت برای سالجاری شود.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور با بیان اینکه مکان اجرای کاشت نهال های تولید شده مشخص و به استانها ابلاغ شد، افزود: کمیته علمی ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها در حال پیگیری امور هستند.

وی اضافه کرد: ۱۹۲ نهالستان در کشور فعال و اکنون ایران تبدیل به کارگاه فعال تولید نهال شده‌ است.

احمدی یادآور شد: تلاش کردیم تا کارآفرینان، صاحبان صنایع و افرادی همچون متخصصان و دانش آموختگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی در این طرح حضور داشته باشند.

احمدی در مورد شرایط طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان سمنان هم اظهار کرد: طی چهار سال در مجموع ۱۰ میلیون نهال در این استان باید تولید شود و برای تحقق برنامه باید هر سال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال کاشته شود.

وی افزود: با توجه به وجود سه نهالستان در شهرستان‌های شاهرود، دامغان و سمنان تاکنون بیش از سه میلیون اصله نهال با مشارکت صنایع، شرکت شهرک‌ها و شهرداری تولید شده و از دی ماه این نهال ها در بین بخش خصوصی، مردم، شرکت شهرک‌ها و شهرداری‌های استان سمنان توزیع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار