معاون اول رئیس جمهور:

آذربایجان‌غربی سرزمین فرصت‌های بزرگ و کم‌نظیر است

مخبر گفت: آذربایجان‌غربی سرزمین فرصت‌های بزرگ و کم‌نظیر است و یکی از وظایف استانداری، شناسایی و تشخیص توانایی‌های صادراتی و وارداتی است.

محمد مخبر،معاون اول رئیس جمهور عصر سه‌شنبه در نشست با فعالان اقتصادی آذربایجان‌غربی گفت: با شناختی که از توانایی‌های این استان در دولت وجود دارد، می‌توانید در کنترل تورم با هدایت نقدینگی و بهره گیری از قدرت مدیریت، خلاقیت و حل مساله مردم استان نقشی اساسی داشته باشید.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی سرزمین فرصت‌های بزرگ و کم‌نظیر است، گفت: یکی از وظایف استانداری، شناسایی و تشخیص توانایی‌های صادراتی و وارداتی است و باید به درستی تبیین شود که سهم استان در معاملات و مبادلات مالی، تجاری و اقتصادی با سه کشور همسایه چگونه است. 

وی با اشاره به کاهش بیکاری در آذربایجان غربی طی یک سال و نیم گذشته تأکید کرد: پایین آمدن نرخ بیکاری در استان و ظرف این مدت کوتاه نشانگر پتانسیل بالای آذربایجان غربی است و در همین راستا باید سرمایه گذاری‌های اساسی در بخش صادرات محصولات کشاورزی، معدنی و صنایع تبدیلی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه این استان سرزمین شهیدان و سردارانی بزرگ مانند شهید باکری است، ادامه داد: کشور مدیون تفکر و مدیران جهادی و مردمی است که نام ایران را در تاریخ ماندگار کردند و سرزمین آذربایجان خطه شهادت است و مجاهدت‌های جوانان آذربایجان‌غربی در هشت سال دفاع مقدس برای همیشه به یادگار می‌ماند.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: در زمان کنونی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان آذربایجان غربی باید همانند جنگ تحمیلی سرداران و فرماندهان اقتصادی کشور باشند.

مخبر با اشاره به تصمیمات و مصوبات و تأمین اعتبارات سفر‌های استانی در دولت سیزدهم و پیش از سفر کاروان دولت مردمی به استان‌ها یادآور شد: به استان آذربایجان غربی به دلیل ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان بیشترین مصوبات و تخصیص اعتبارات مالی داده شده است.

وی با تبیین اقدامات و دستاورد‌های دولت سیزدهم طی ۲۲ ماه گذشته گفت: عزم و تلاش دولت برای برداشتن موانع و حل مشکلات کشور نشان داد که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدرت حل مساله و حل مشکلات مردم را دارد.

وی تاکید کرد: امروز کشور در آستانه حرکت جهشی برای پیشرفت و حل مسایل است و دولت سیزدهم موظف به ایجاد بستر فعالیت فعالان اقتصادی، مردم و بخش خصوصی است تا ظرفیت‌های خود را به منصه ظهور برسانند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: قطعا توانایی بخش غیر دولتی و خصوصی در داخل به گونه‌ای است که می‌توانند بسیاری از کار‌های نشدنی و در خارج از توان دولت را به آسانی و با کمترین هزینه انجام دهند.

در این نشست برخی از فعالان اقتصادی و نخبگان پیشنهادات، دغدغه‌ها و درخواست‌های خود را در زمینه تامین مالی برای کشاورزان و باغداران، تمرکززدایی، تجدیدنظر در قیمت گذاری اجباری محصولات تبدیلی در حوزه کشاورزی و باغداری، توجه به اقتصاد مرزی و گردشگری، ضرورت پشتیبانی دولت در سرمایه گذاری صنایع تبدیلی، کمک به تخصیص ارز دولتی به شرکت‌های دانش بنیان، ضرورت تبادل فناوری و دانش با جهان و اعطای برخی از معافیت‌های مالیاتی به شرکت‌های دانش بنیان مطرح کردند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.