نخلستانهای مهرجان و گرمه در معرض زنجره خرما

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۲۰۰ هکتار از نخلستان‌های روستای مهرجان و گرمه در خور و بیابانک در معرض آفت زنجره خرما است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در بازدید از نخلستان‌های روستای مهرجان گفت: زنجره خرما از مهمترین آفات نخیلات است که در صورت مبارزه نکردن با آن، خسارت زیادی به محصول وارد می‌شود.

منصور شیشه فروش افزود: این آفت یک تهدید جدی برای نخلستان شمرده می‌شود و امسال در نخلستان‌های روستای مهرجان و گرمه حالت طغیانی به خود گرفته است.

او در بازدید از نخلستان مزرعه رضوانیه مهرجان گفت: این نخلستان، یک ماه پیش دچار حریق شد و بیش از دو هزار اصله نخل و پاجوش در سطح سه هکتار در آتش سوخت و از بین رفت.

شیشه فروش با بیان اینکه به دلیل نبود خودروی آتش نشانی در روستا‌های جنوبی، بزرگ‌ترین نخلستان شهرستان در مهرجان و گرمه در معرض خطر آتش سوزی قرار دارد، گفت: در این بازدید، تخصیص یک دستگاه خودروی آتش نشانی به روستا‌های جنوبی در دستور کار قرار گرفت تا در آینده، شاهد آتش سوزی مزارع روستا و نخلستان‌های روستا‌های جنوبی نباشیم.

او  اضافه کرد: آتش سوزی به نخلستان مزرعه رضوانیه بیش از چهار میلیارد تومان خسارت زد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان، همین طور از کانال دفع آب‌های سطحی روستای بیاضه بازدید کرد و گفت: برای اجرای مرحله اول کانال انتقال سیلاب روستای بیاضه به طول ۶۰۰ متر، ۱۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

روستای مهرجان در ۳۳ کیلومتری و روستای بیاضه در ۵۵ کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهرستان خوروبیابانک واقع اند.

برچسب ها: نخلستان ، روستای ، مهرجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.