خروج هر چه سریعتر زندان هشترود از داخل شهر

فرماندار هشترودبا بیان اینکه زندان فعلی در داخل شهر و در کنار مدرسه دخترانه قرار دارد خواستار خروج هرجه سریعتر زندان از داخل شهر شد.

ابوالفضل پاشایی گفت: اداره کل زندان‌های کشور در حال احداث زندان در خارج شهر است، اما متاسفانه ظاهرا کار‌های عملیاتی آن راکد مانده که باید هر چه زودتر تامین اعتبار شود تا بلکه احداث کار‌های ساختمانی به تمام برسد.

وی از خیرین خواست این انجمن را در ارائه کمک‌های مالی و معیشتی به زندانیان یاری کنند.

وی برگزاری کلاس‌های اشتغال آفرین از جمله فرش بافی، صنایع دستی و برخی کلاس‌های اشتغالزایی را در زندان هشترود شد و گفت: زندانیان با فرا گرفتن هنر و آموزش می‌توانند بعد از خروج از زندان با اخذ وام خود اشتغالی برای خودشان اشتغالزایی کنند.

رضوی رئیس دادگستری شهرستان هشترود هم توهین، ضرب و جرح، تهدید، تصادف و سرقت را ۵ جرم اول در شهرستان هشترود اعلام کرد و گفت: اعتقاد داریم با ورود جدی نهاد‌های فرهنگی در امر فرهنگسازی می‌توان ۳ جرم ابتدائی را در شهرستان کاهش داد.

وی ادامه داد:در طول یکسال گذشته ۲۴۸۰۴ فقره پرونده در حوزه‌های مختلف تشکیل شده بود که خوشبختانه با تلاش همکاران ۲۵۲۹۲ فقره ختم شده اند البته ۴۸۸ فقره از مجموع پرونده‌های خروجی مربوط به سال‌های قبل بود.

وی از توزیع ۸۰ بسته معیشتی در هر ماه و هر کدام به ارزش ۲ میلیون تومان بین خانواده‌های زندانیان خبر داد وگفت: سال گذشته ۲۵ زندانی وام اشتغال و ۲۰۰ زندانی هم در کارگاه‌ها و کارخانه‌های هشترود مشغول بکار شدند 

سهیل قشلاقی دادستان هشترود هم گفت: امسال ۴۷ هکتار زمین از امور آب در پایاب سد سهند برای کشت و زرع به نفع انجمن اجاره شده است.

وی گفت: مکان زندان هشترود اوقافی است و اداره اوقاف فشار برای تخلیه زندان می‌کند که از این رو از اداره اوقاف درخواست می‌نماییم خویشتن داری نشان دهند و از فشار برای تخلیه خودداری کنند.

وی گفت: تعداد ۴۲۴۹ فقره پرونده نیز در شورا‌های حل اختلاف شهرستان تشکیل شده بود که ۴۳۳۴ فقره خروجی پرونده صورت گرفت و ۵۲۰ فقره منجر به صلح و سازش شد.

وی اظهار داشت: در طول یکسال گذشته ۱۶۷ فقره پرونده طلاق نیز ثبت شده بود که ۱۵۳ فقره مختومه شده است.

در پایان این جلسه با اکثریت آرا جلیل دین محمدی و محمد رضا جمشیدی به عنوان بازرسان انجمن حمایت از زندانیان شهرستان هشترود انتخاب شدند.

برچسب ها: زندانیان ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار