حضور دانشگاه شهرکرد در رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های برتر جهان ISC ۲۰۲۲

دانشگاه شهرکرد در رده‌های اصلی مهندسی و فناوری، علوم کشاورزی و دامپزشکی، در رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های برتر جهان ISC ۲۰۲۲ قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: بر اساس گزارش مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در رتبه‌بندی موضوعی ISC ۲۰۲۲، دانشگاه شهرکرد در رشته مهندسی مکانیک حوزه موضوعی مهندسی و فناوری رتبه ۴۵۰-۴۰۱ وحوزه موضوعی علوم کشاورزی و دامپزشکی (کشاورزی، جنگل‌داری و شیلات، علوم دام و لبنیات، علوم دامپزشکی، بیوتکنولوژی کشاورزی و سایر علوم کشاورزی) رتبه ۶۰۰-۵۰۱ را کسب کرد.

احمد کیوانی افزود: رتبه‌بندی موضوعی ISC، براساس ۳ معیار کلی پژوهش، فعالیت بین‌المللی و نوآوری انجام می‌گیرد که معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد، بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است که دانشگاه شهرکرد در رده‌های اصلی مهندسی و فناوری، علوم کشاورزی و دامپزشکی، در این رتبه‌بندی موضوعی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: در رتبه بندی موضوعی ISC، در هر حوزه موضوعی، دانشگاه‌هایی رتبه‌بندی می‌باشند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جز ۷۰۰ دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل ۱۵۰ مدرک در آن حوزه موضوعی منتشر نمایند و در پایگاه InCites ثبت شده باشند.

کیوانی افزود: دانشگاه شهرکرد در میان ۲۰۳۸ دانشگاه جهان در حوزه‌های موضوعی مهندسی و فناوری، علوم کشاورزی و دامپزشکی حائز رتبه شده است و از جمهوری اسلامی ایران ۴۴ دانشگاه حضور دارند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد در پایان ابراز امیدواری کرد، با روند کنونی توسعه کیفی فعالیت‌های پژوهشی، فناوری و نوآوری دانشگاه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر لزوم کسب مرجعیت علمی و فناوری در سطوح ملی و بین‌المللی، شاهد ارتقای جایگاه دانشگاه شهرکرد و نمود نقش‌آفرینی بیش از پیش این دانشگاه در مسیر پیشرفت پژوهش و فناوری کشور باشیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.