اداره دانشگاه‌ها بر محور قانون و اخلاق

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد گفت: دانشگاه‌ها باید بر محور قانون و اخلاق اداره شوند.

جلسه هم اندیشی نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیات علمی و تخلفات اداری کارکنان دانشگاه شهرکرد، با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید ابراهیم حسینی مدیرکل دفتر هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، یاسر پیرعلی رییس دانشگاه شهرکرد و حجت الاسلام داریوش رحیمی در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد گفت: مدیریت دانشگاه‌ها به دلیل اینکه باقشر خاصی در ارتباط است بسیار مهم است و باید دقت لازم در این مورد را داشته باشیم، زیرا مدیران آینده در همین دانشگاه‌ها پرورش می‌یابند.

مدیرکل دفتر هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به جمله امام خمینی (ره) که دانشگاه مبدا تمام تحولات است افزود: دانشگاه‌ها باید بر محور قانون و اخلاق اداره شوند.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی قانون را الزام و دستور خواند و هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیات علمی و تخلفات اداری کارکنان را ضمانت اجرایی قانون برای رسیدن به اهداف عالیه دانشگاه عنوان کرد و حاکم شدن نظم در دانشگاه‌ها را مستلزم اجرای قوی قوانین برشمرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجاری انصاف و عدالت را ضروری دانست و گفت: به تخلفات، در فرایند رسیدگی، استناد به قانون، دلایل و مستندات متقن و رعایت آبرو و محرمانگی از الزامات ضروری در هیات‌های رسیدگی به تخلفات است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی، تولید علم همراه با رشد معنویت و اخلاق را مهم برشمرد و افزود: رصد، نظارت و برخورد به صورت قانونی و اخلاقی در صدر فعالیت‌های ما قرار دارد، نباید در تصمیم گیری‌ها تفکرات شخصی دخیل باشد و صرفا معیار عمل قانون باشد و در بررسی پرونده ها، رعایت اصل بی طرفی و حفظ محرمانگی بسیار مهم است.

 یاسر پیرعلی نیز در این نشست ضمن تبریک اعیاد پیش رو گفت: اعضای جدید هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیات علمی و تخلفات اداری کارکنان دانشگاه شهرکرد از افراد توانمند انتخاب شده اند.

رییس دانشگاه شهرکرد در ادامه افزود: احکامی که در هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیات علمی و تخلفات اداری کارکنان دانشگاه شهرکرد صادر شده است منصافه و کاملا منطبق با قانون بوده است.

در پایان سعید مولوی و دکتر محمد رضا نظری به ارائه گزارش در خصوص عملکرد هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیات علمی و تخلفات اداری کارکنان دانشگاه شهرکرد پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار