خروج شماری از دیپلمات‌های روسی از آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از خروج شماری از دیپلمات‌های روسی از آمریکا خبر داد.

جنگ اول اوکراین در سال ۲۰۱۴ که با جدا شدن شبه جزیره کریمه همراه بود نخستین گام در روند تیره شدن روابط میان آمریکا و روسیه بود. در ادامه ادعای مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ و سپس جنگ دوم اوکراین که از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز شده و با حمایت‌های گسترده واشنگتن از اوکراین همراه بود، بر تیرگی روابط میان دو کشور افزود. اکنون دو طرف روابط دیپلماتیک خود را نیز تا حدود زیادی کاهش داده اند. 

به گزارش خبرگزاری تاس، در پی اعمال محدودیت‌هایی آمریکا علیه نهاد‌های خارجی روسیه در این کشور، شماری از دیپلمات‌های روسی خاک آمریکا را ترک کردند. 

در همین راستا یک هواپیمای روسی دیروز عازم آمریکا شده و قرار است دیپلمات‌هایی که تاریخ حضورشان در خاک این کشور به پایان رسیده است را به کشور بازگرداند. 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره به رسانه‌ها گفت: این موضوع به منزله اخراج دیپلمات‌های روسی نیست، بلکه به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی واشنگتن علیه نهاد‌های خارجی روسی، این افراد مجبور به ترک خاک آمریکا پس از پایان ماموریت ۳ ساله خود شدند. مقامات آمریکایی خواستار خروج این دیپلمات‌ها پس از انقضای دوره مسئولیتشان شده بودند. 

یک هواپیمای اختصاصی روز سه شنبه از مسکو به مقصد واشنگتن به منظور بازگرداندن دیپلمات‌های روسی عازم آمریکا شده بود. 

پیش‌تر مقامات روسی در اقدامی تلافی جویانه اقدام به محدود کردن فعالیت‌های سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های کشور‌های غربی در خاک خود کرده بودند که با خروج شماری از دیپلمات‌های غربی از روسیه همراه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۷ تير ۱۴۰۲
خوبه
آخرین اخبار