پردرخواست‌ترین مجوز‌ها در درگاه ملی کرمان مربوط به حوزه میراث‌فرهنگی است

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کرمان گفت: پردرخواست‌ترین مجوز‌ها در درگاه ملی کرمان مربوط به حوزه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

صادق سلطانی‌نژاد در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان و تعدادی از مسئولان مرتبط با درگاه ملی صدور مجوز‌ها گفت: علاوه بر اینکه پردرخواست‌ترین مجوز‌ها در درگاه ملی بخش استان کرمان مربوط به حوزه میراث‌فرهنگی است، بانوان این استان نیز بعد از استان لرستان رتبه دوم را در این زمینه به خود اختصاص داده‌اند.

او افزود: خوشبختانه در حوزه میراث‌فرهنگی، شرایط مساعدی برای کسب و کار فراهم است که باید با اطلاع‌رسانی بیشتر در زمینه ایجاد شغل موفق‌تر عمل کنیم.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان بیان داشت: با توجه به اینکه برخی از افراد برای ثبت درخواست و دریافت مجوز خود به کافی‌نت مراجعه کرده و با مشکلاتی مواجه می‌شوند؛ بنابراین به زودی برای رفع این مشکلات، پسوردی تهیه و در اختیار ادارات و دستگاه‌های مربوطه قرار می‌گیرد تا خود آن اداره در این خصوص اقدام کند.

او تصریح کرد: این درگاه در برخی مواقع با مشکلات مواجه می‌شود؛ بنابراین از دستگاه‌هایی که به درگاه ملی صدور مجوز‌ها متصل هستند، درخواست می‌شود که این مشکلات را بررسی و در اختیار اداره کل اقتصاد و دارایی قرار دهند تا در اولین فرصت رسیدگی شود.

فریدون فعالی نیز در این نشست گفت: قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار از جمله قوانین پیشرویی است که صدور مجوز‌های کسب و کار را تسهیل می‌کند و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ابتدا جزو دستگاه‌هایی بود که همکاری خوبی را در این زمینه با وزارت اقتصاد داشته است.

او افزود:هم اکنون سامانه‌های این اداره‌کل با ۶۹ عنوان به درگاه ملی صدور مجوز‌ها متصل است و فعالان حوزه‌های صنایع‌دستی و گردشگری می‌توانند برای دریافت مجوز به این درگاه مراجعه کنند. 

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه طی پارسال، ۸۴۸ مجوز از طریق درگاه ملی صدور مجوز‌ها برای فعالان حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری صادر شده است، بیان داشت: باید در خصوص این درگاه اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود.

او با اشاره به اینکه برخی از شهرستان‌ها، درخواست‌های قابل قبولی داشته‌اند و امیدواریم دیگر شهرستان‌ها نیز در این زمینه تلاش بیشتری به کار ببرند، بیان داشت:  اقدامات خوبی در زمینه اطلاع‌رسانی این درگاه ملی در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.