معاون امور اقتصادی استانداری کرمان خواستار شد:

لزوم ایجاد صنایع پایین دستی مس

حسن زاده گفت: شرکت ملی مس باید به ازای تولیداتش که قصد تولید تا یک میلیون تن کاتد را دارد، بخشی را به ایجاد صنایع پایین دستی مس اختصاص دهد.

حسن زاده معاون امور اقتصادی استانداری کرمان در کارگروه اشتغال که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در محل دفتر امام جمعه رفسنجان برگزار شد، گفت: رشد و تولید در فضای کشور حاکم است و باید شکرگزار باشیم؛ اما در کنار آن باید به رفع معضلات و آسیب‌ها نیز پرداخت.

او مهمترین مسئله تولید را گره در بازاریابی دانست و افزود: تولیدات خوبی همراه با ابعاد علمی و دانش بنیانی به منصه ظهور می‌رسد؛ اما در حوزه بازاریابی کار خاصی انجام نشده است.

حسن زاده به بخش کشاورزی استان که چهارفصل است، اشاره و بیان کرد: در خصوص تقاضای بسیاری برای امهال وام‌ها نیز در تلاش هستیم تا امهال‌های واقعی از جمله امهال وام‌های کشاورزان خسارت دیده صورت گیرد.

او در ادامه به وجود بهشت معادن در استان کرمان هم اشاره و عنوان کرد: یکی از بزرگترین معادن خاورمیانه، معدن مس در این استان است و تولید کاتد مس طی پارسال به بیش از ۳۰۰ هزار تن رسیده و شرکت مس در آینده قصد دارد این میزان تولید را به یک میلیون تن افزایش دهد.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به میزان مصرف کم مس در داخل کشور اظهار کرد: بخش عمده این محصول صادر می‌شود که جا دارد با برنامه ریزی‌هایی رسیدن به تولید یک میلیون تن کاتد؛ صنایع پایین دستی مس هم راه اندازی شود تا منافع آن به کل کشور و نیز شرکت مس برسد.

او افزود: در کرمان یکی از این برنامه‌های صنایع پایین دستی مس، ساخت و تولید طلاجات است که تفاهم نامه‌ای نیز با شرکت مس منعقد شده و تولید نقره و سلنیوم هم در برنامه‌های این شرکت است.

حسن زاده تصریح کرد: هر چه از استان کرمان به سمت جنوب کشور و حاشیه خلیج فارس برویم مصرف طلا افزایش دارد.

او همچنین با اشاره به اینکه یکی از معضلات جامعه استان کرمان نبود مهارت هاست، گفت: کمیته مهارت با دبیری دانشکده فنی و حرفه‌ای در کرمان تشکیل شده و برای مهارت افزایی، نیروی ماهر در همه زمینه‌های صنعتی، معدنی و ... پرورش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار