رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران:

وحدت خنثی کننده مهندسی تفرقه غرب علیه دنیای اسلام است

متقی گفت: جهان غرب به دنبال مهندسی تفرقه در جهان اسلام است و بحثی که اکنون در مقابل آن قرار دارد وحدت است.

ابراهیم متقی رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران همزمان با برگزاری مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات، از لزوم یک‌دست شدن مسلمانان در مقابل صهیونیست‌ها گفت و تاکید کرد: انگلیسی‌ها در صدد این بودند که دولت یهود را در ایران شکل دهد. در نظر بگیرید مسئله‌ی مربوط به مهاجرت آمریکایی‌ها در سال ۱۶۲۳ مربوط به آن می‌شود که به حوزه‌ای جغرافیایی بروند که برای خودشان دولتی پیوریتنی (گروهی از پروتستان‌های اصلاح شده انگلیسی در سده‌های شانزدهم و هفدهم میلادی بود که پشتیبان پالودن کلیسای انگلستان از هر گونه رسم کاتولیک رومی بودند) را ایجاد کنند؛ که البته این دولتن پیوریتنی توانست قدرت بزرگ جهانی را شکل دهد.

متقی ادامه داد:بحث‌های مربوط به پروتکل یهود نیز همین وضعیت را دارد؛ بنابراین زمانی که از وحدت صحبت می‌شود در کنار آن مقابله با صهیونیست هم می‌آید.

وی افزود: باید یک مخرج مشترکی از سیاست‌ها وجود داشته باشد. یعنی کشور‌های اسلامی و گروه‌های اسلامی احساس کنند که با یکدیگر هماهنگی و همانندی دارند. حج این نقطه عطف تاریخی و مکانی را هر سال منعکس می‌کند؛ بنابراین اولین بحثی که وجود دارد موضوع همبستگی است.

وی گفت: شما در درون خانواده، سازمان و کشور مهمترین نیازی که دارید همبستگی است. حالا می‌توان اسم انسجام را در آن گذاشت و یا به آن وحدت گفت. بحثی که مطرح می‌شود آن است که  باید نوعی احساس خویشاوندی با یکدیگر داشته باشیم نه آن که وضعیت و شرایطی ایجاد شود که مشکلات گذشته که در جهان اسلام بود شکل گیرد.

متقی ادامه داد: جهان غرب به دنبال مهندسی تفرقه در جهان اسلام است و بحثی که در مقابل آن قرار دارد بحث وحدت است و اگر انسان‌ها آن معنویتی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند را توجه کنند از آن انعطاف پذیری لازم برخوردار می‌شوند.

وی گفت: این معنویت یعنی خود را محور قرار ندهید و مکتب، خدا و وحدت را محور قرار دهید.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۷ تير ۱۴۰۲
وحدت راشعار قرار ندهند عمل کنند بنده خدا عمل مهمه
کشورهای پیشرفته فاصله شون را خیلی زیاد کردند و از انواع ابزارها برخوردار شدند.
آخرین اخبار