هشدار دوترته نسبت به درگیری میان آمریکا و چین

رئیس‌جمهور سابق فیلیپین هشدار داد در صورت درگیری آمریکا با چین، فیلیپین نیز درگیر جنگ خواهد شد.

«رودریگو دوترته» رئیس جمهور سابق فیلپین امروز ( دوشنبه) هشدار داد درصورتیکه آمریکا با چین درگیر جنگ شود، فیلیپین نیز دخالت کرده و وارد جنگ خواهد شد.

براساس روزنامه مانیل تایمز، دوترته در این خصوص گفت: چهار پایگاه نظامی آمریکا در خاک فیلیپین قرار دارند و در صورت درگیری نظامی بین چین و آمریکا که منجر به جنگ جهانی سوم خواهد شد، قطعا خاک کشور ما به دلیل استقرار این پایگاه‌ها، مورد حمله قرار خواهد گرفت.

او در ادامه افزود: واقعیت بسیار واضح این است که آمریکا با ذهنیت برد و باخت و دنبال کردن خودخواهانه منافعش، قدرت نظامی خود را در این منطقه افزایش داده است. این موضوع تنها منجر به بی ثباتی و افزایش تنش در منطقه خواهد شد.

دوترته همچنین از کشور‌های منطقه خواست که درباره این موضوع فکر کنند که چه چیزی به نفع آن‌ها است و منافع مشترک را در نظر بگیرند تا به صلح و ثبات در منطقه منجر شود.

پیشتر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا سفری فشرده به کشورهای شرق آسیا داشته و با همتایان ژاپنی و فیلیپینی خود دیدار کرد. 

سفر سالیوان پس از آن صورت می گیرد که کشتی های گارد ساحلی آمریکا، ژاپن و فیلیپین در اوایل ماه جاری میلادی مانورهایی را در آب های نزدیک دریای چین جنوبی برگزار کردند. واشنگتن تلاش‌هایش را برای یارکشی و جذب متحد در آسیا در بحبوحه شرت گرفتن رقابت با چین، افزایش داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار