اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم به کجا رسید؟

بسیاری از دست اندرکاران بخش کشاورزی معتقدند که علی رغم شرایط مساعد تولید گندم نسبت به سال قبل، اما تعلل در اصلاح قیمت نگرانی هایی را در ارتباط با قاچاق و جایگزینی این محصول به عنوان خوراک دام و طیور ایجاد کرده است.

علی رغم گذشت چند هفته از دستور رئیس جمهور مبنی بر پیگیری آنی قیمت خرید تضمینی گندم، اما این موضوع به بهانه های مختلف محقق نشده است که تعلل در ادامه این روند زمینه را برای قاچاق گندم، احتکار در انبارها و جایگزینی این محصول به عنوان خوراک دام و طیور فراهم می کند.

با روی کار آمدن آقای نیکبخت به عنوان وزیر جهاد کشاورزی، انتظار تشکل ها و کشاورزان بر آن است که هر چه سریع تر با تشکیل جلسه شورای قیمت گذاری، اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم تعیین تکلیف شود تا نگرانی کشاورزان و شایعات درباره اصلاح قیمت به پایان برسد.

بنیاد ملی گندمکاران بارها اعلام کرده است که امسال تولید گندم به بیش از ۱۲ میلیون تن می رسد که با احتساب نیاز واحدهای خبازی و صنف و صنعت خودکفایی بار دیگر محقق خواهد شد، هرچند حفظ این دستاورد مهم‌ مستلزم اصلاح قیمت خرید و پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران است چراکه تاخیر در اصلاح نرخ و ورود دلالان به چرخه خرید، نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

با توجه به تاکید نمایندگان‌ مجلس و اعضای شورای قیمت گذاری بر اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جلسه شورا تشکیل شود چراکه پرداخت بهای گندم با نرخ علی الحساب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان انجام می شود که این امر منجر به نارضایتی کشاورزان و بی رغبتی آنها نسبت به تحویل گندم به مراکز خرید شده است.

هشدار نسبت به قاچاق گندم به آن سوی مرزها

آقای عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر بررسی های میدانی از مزارع گندم پیش بینی می شود که امسال تولید گندم به بالای ۱۲ میلیون تن برسد، اما برآورد دقیقی در خصوص میزان خرید تضمینی گندم نمی توان داشت چراکه نرخ خرید تابع اصلاح قیمت و پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران است.

او گفت: از وزیر جهاد کشاورزی تقاضا داریم که هرچه سریع تر جلسه شورای قیمت گذاری تشکیل شود تا با اصلاح قیمت، کشاورزان به کشت تولید گندم امیدوار شوند.

هاشمی ادامه داد: براساس آخرین برآورد حداقل قیمت منطقی خرید تضمینی گندم ۱۷ هزار تومان است که امیدواریم هرچه سریع تر مصوب و ابلاغ شود تا نگرانی کشاورزان مرتفع شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به قیمت پایین خرید تضمینی گندم و ورود دلالان به عرصه خرید شاهد قاچاق گندم به آن سوی مرزها و جایگزینی با خوراک دام هستیم که این امر تهدید جدی برای تولید محسوب می شود.

بنابر قانون خرید تضمینی، کشاورزان مجاز به فروش محصولات کشاورزی در بازار هستند و در صورت نبود تقاضا، دولت مکلف به حمایت از کشاورزان در قالب خرید تضمینی است، درحالیکه اکنون با جلوگیری از انتقال گندم از استانی به استان دیگر و شهر به شهر دیگر این قانون را وتو کرده اند.

قیمت خرید تضمینی گندم هرچه سریع تر باید بازنگری شود

آقای قاسم پیشه ور رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: گرچه قرار بود این هفته جلسه شورا تشکیل شود، اما بنابر آخرین شنیده ها به هفته آینده موکول شده که امیدواریم در جلسه هفته آتی قیمت خرید تضمینی گندم اصلاح و ابلاغ شود.

به گفته او، اگر نرخ خرید تضمینی گندم بنابه هر دلیلی اصلاح نشود، بدون تردید سال آینده کشت گندم کاهش می یابد چراکه کشاورزان رغبتی به کشت این محصول استراتژیک ندارند.

پیشه ور ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه های تولید، قیمت خرید تضمینی گندم هرچه سریع تر باید بازنگری شود و ما به اصلاح قیمت خرید امیدوار هستیم.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: گرچه دولت به بهانه کمبود منابع مالی اقدام به اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم نکرده است، اما هرچه سریع تر باید منابع را تامین کند.

گرچه قیمت ۱۷ هزار تومان به ازای خرید تضمینی هرکیلو گندم در جلسه شورای قیمت گذاری مصوب شد و براساس قانون رئیس شورا که در آن زمان آقامیری به عنوان سرپرست وزارت جهاد کشاورزی حداکثر تا ۲ هفته باید نرخ جدید را ابلاغ می کرد، اما به بهانه کمبود منابع مالی این امر صورت نگرفت.

بی توجهی به اجرای قانون خرید تضمینی تهدید جدی برای کشت گندم

آقای جلال محمودزاده  نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دولت در ارتباط با خرید گندم قانون خرید تضمینی را اجرا نکرده است که این امر تهدید جدی برای کشت این محصول استراتژیک در سال زراعی آینده محسوب می شود.

به گفته او، دولت براساس نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بهای خرید تضمینی گندم را پرداخت می کند که این امر‌منجر به نگرانی کشاورزان شده است.

محمودزاده ادامه داد: براساس آنالیز هزینه تمام شده و بررسی های کارشناسی، قیمت واقعی خرید تضمینی گندم ۱۷ هزار تومان است که متاسفانه این نرخ هنوز ابلاغ نشده است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اگر نرخ واقعی گندم اعلام نشود یا پرداخت مطالبات با تاخیر صورت گیرد، کشاورزان رغبتی به تحویل گندم به مراکز خرید ندارند که در نهایت گندم تولیدی روانه دامداری ها می شود یا واسطه ها پس از خرید اقدام به قاچاق و احتکار در انبارها می کنند.

به گفته او، وزارت جهاد هرچه سریع تر با تشکیل جلسه شورای قیمت گذاری باید نرخ واقعی گندم را تعیین کند که متاسفانه در این خصوص تاکنون شفاف عمل نکرده است و همین امر منجر به نارضایتی و شایعات متعدد در بین کشاورزان شده است.

محمودزاده گفت: اگر قیمت خرید تضمینی گندم اصلاح نشود، در این بین تنها دولت متضرر می شود چراکه در شرایط کنونی که کشورها برنامه ای برای فروش ندارند، دولت چگونه می تواند کسری نیاز کشور را تامین کند.

علی رغم پیگیری تشکل ها و بنیاد ملی گندمکاران در خصوص اصلاح قیمت خرید از بهمن ماه و برداشت و خرید تضمینی گندم از اوایل فروردین، اما موضوع اصلاح قیمت هنوز به جایی نرسیده که این امر نگرانی هایی را ایجاد کرده است که استمرار این روند دولتمردان را در تامین گندم نان کشور دچار چالش خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کشاورزی ازکوهدشت
۲۲:۵۸ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
شما رابه خدا قیمت گندم افزایش دهید که با کیلویی ۱۷ هزار هم سودزیادی ندارد چرا مسولین اینقدر به کشاورز ظلم مکنید به خدا به قرآن تواین ماه سوگند می خوریم باکیلویی۱۵ هزار ضرر هم می کتیم
United States of America
غلامعباس درمیانی
۲۳:۰۰ ۲۴ تير ۱۴۰۲
سلام یک تعداد که بالا نشستن فکرمیکنند کشاو ز داره پول پارو می‌کند دولت که ما کشاورزان را همایت نمی‌کند اگر کسانی مثل من دچار حادثه بشود که دیگه واویلا است سال گذشته سکته قلبی کردم درست فصل کاشت به ناچار بذر و کود ودیگر اقلام کشاورزی را نسیه اوردم که به ناچار هر چه درآوردم رفت توجیب تاجر حتا مقداری هم کسر اوردم سال بعد که امسال باشددوباره با بدهی قبل و بدهی امسال بیست وشش تن گندم رفت تو جیب تاجر مشکل کجاست بینید از زبان من که کشاورزم بشنوید ۱..‌دولت کود ودیگر اقلام کشاورزی را گران کرد بدون یارانه‌‌‌ باز این مصیبت کم بود کود ودیگر اقلام را به اندازه به کشاورز نمی‌دهد یا مراکز خدمات کشاورزی یاجهاد کشاورزی این اقلام را مخفیانه ویا آشکارا به دوستان خود که شاید هیچ کشاورزی هم نباشند می‌دهند ومن که کشاورز باید باچند برابر قیمت انها راخریداری کنم ۲...دولت وام به کشاورز نمیدهداگر هم بدهد با وسیغه های سنگین آنها رامنصرف می‌کند آن موقع است که تاجر ها سر کشاورز را می‌برند چگونه مثلان امسال به کشاورز می‌گوید پول بهت میدم بشرط این که گندم بهم پیش فروش کنی کیلویی هفت هزار تومان تنی هفت میلیون تومان کشاورز بد بخت هم چون چاره ای ندارد مجبور به این کار می‌شود حالا قضاوت با شما گندم وقتی که قیمت مشخص باشد باز بهتر است ولی اگر مثل امسال باشد کشاورزان نابود میشوند
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۱:۲۹ ۱۵ تير ۱۴۰۲
این چند ماهه واسه ۲ هزار ناقابل دارید جروبحث میکنید فکر کنید که ما هم سوریه و لبنان هستیم کمکمون کنید...استقلال و حیثیت یک کشور در گرو تولید کشاورزه ....حداقل حالا که اضافش نمیکنید ۱۵ تومن خودمو نو بدید.... اینهه بابک زنجانی و خاوری ومرجان شیخ الاسلامی بردند و خوردن زورتون نیومد ولی برای کشاورزبدبخت زورتون میاد ۲ هزار بهش بدید...گندم در بازار جهانی کیلویی۳۴ هزار تومنه شما حتی حاضر نیستید به نصف قیمت بخریدش...حداقل بزارید محصولمون رو صادرش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۲ تير ۱۴۰۲
۶ماه امروز فردا میکنید واسه یه قیمت گندم
فقط زورتان به کشاورز بدبخت بیچاره میرسه
شب میخوابیم صبح بیدار میشیم ماشین ۵۰ملیونی
شده ۱ملیارد چه جوری هستش که نمیتونید جلو شو بگیرید
واسه ۲هزارتومان بی ارزش ۶ماه دارید امروز فردا میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۱ تير ۱۴۰۲
سلام ..بنده به عنوانی کشاورز 80 هکتاری گندم هستم اما اگر قیمت رو 17هزاربه بالا نزنن‌ بیچاره که هیچ و سال آینده پنج هکتار هم رغبت نمیکنم بکارم پهنه دوستان بنده هم همین جور ضمنا ما خیلی ها هستن که تهدید کردن ومیگن اگه یک هکتار هم کشت کنید آتیش می‌زنیم وخرابشون میکنیم وجرات نمی‌کنیم که هیچ بکاریم خاهشا به گفته مقام معظم رهبری از تولید کننده حمایت کنید
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۶:۳۹ ۰۹ تير ۱۴۰۲
خدا نابودتون کنه زندگیمون نابود کردین دیگه به هیچ وجه گندم نمیکارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۸ تير ۱۴۰۲
خدا لعنتشون کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۸ تير ۱۴۰۲
خدا لعنتشون کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۸ تير ۱۴۰۲
خدا لعنتشون کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۸ تير ۱۴۰۲
دولت فقط از مردم میدزده
Iran (Islamic Republic of)
کریم کشاورز
۰۸:۱۰ ۰۸ تير ۱۴۰۲
سوال شده بود که قیمت گندم به کجا رسید واما جواب به هیچ کجا نرسید قیمت همان ۱۱ تومان است هرچه گفته شده دروغ است که قیمت اضافه شده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۵۹ ۰۷ تير ۱۴۰۲
دولت خجالت بکش خفت بکش اینا سیاستشون این هست تا کل گندم کشور رو جمع کنن آخرش هم همون یازده پانصد بدن کشاورز وگرنه از کشت گندم تا الان نه ماه گذشته نمیتونن قیمتشو اعلام کنن
Germany
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۷ تير ۱۴۰۲
دیگه گندم نمیکارم تمام وفتی برای تولید کننده ارزش قائل نیستین برین وارد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۷ تير ۱۴۰۲
سلام من بیست پنج سالمه امسال گندم ریختم به امید پارسال به امید پول گندم نامزدی شدم الان بخاطر این نرخ گندم که پول درستی نداد نامزذی من به یک ماه نرسید کشید به طلاق اقای دولت این درسته حق ما اینه دستمزد ما این ما کشاورزا ما جوونا باید چیکار کنیم بدهیمو کجای دلم بزارم طلاق نامزدم کجای دلم بزارن دخترای این دوره توقع دارن نامزد منم توقع داشت من امیدم پول گندم بود که دیر گیرم اومد اونم نصف نیمه دیگه حرفی ندارن واقعا ممنونم از زحمتایی که کشیدین بخاطر کشاورزان دست شما درد نکنه حق ما کشاورزا و ما جوانا همینه ممنون
Finland
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۷ تير ۱۴۰۲
گندم دیگه بصرفه نیست دیگه نمی کارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۷ تير ۱۴۰۲
آقای ریسی تو که همش میگی من دغدغه مردمان فقیر رو دارم خب پس چرا چند ماه از تحویل دادن گندم به دولت می گذره ولی وزیر کشاورزی هیچ اقدامی نکرده واسه ماب التفاوت پول گندم مردم .این کارها باعث زشت شدن دولت شما خواهد شد آقای ریسی.گسانی را گذاشتی وزیر و معاون و مدیر عامل و مدیر کل که فقط قصدشون خراب کردن شماس .تو هم که ماشاالله همش بی خیال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۷ ۰۷ تير ۱۴۰۲
بخدا دیگه ارزش نداره گندم بکاریم بااین رسوای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۰۷ تير ۱۴۰۲
کشاورز زمین گندمه اجاره کردم 200ملیون کلان برام دادن تا الان ضررم کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۶ تير ۱۴۰۲
من ککشاورز یکی از روستاهای استان لرستانم سه هکتارزمین دیم اجاره کردم برای کاشت گندم هر هکتا ر ۳ملیون پول اجاره هکتاری دویست وپپنجاه گیلو براتخم کیلویی ۱۵ هزار خریدم میشه دوملیون پانصدبرای یه هکتار هکتاری یک ملیون شخم هکتاری چهار تا کود دونه چهارصد هزار هکتاری دوملیون پول کامباین هکتاری پانصد هزار برای کود پاش کاشت زمین با ردیف کار هکتاری یک ملیون زمین خیلی خوب باشه هکتاری یکونیم تا دوتن گندم میده خیلی خوب باشه قیمت زیر بیست هززار تومان بخدا قسم یعنی جنایت یعنی خیانت به کشاورز این نماینده ها کجا هستند چطور صداشون در نمیاد کجا قایم شدن از بهار تا الان میخوان قیمت گندم تعیین کنند ولی نمی کنند تا گندمو مفت از گشاورز بخرند ولی دارید خیانت میکنید به کشاورز همه دراند ما اقتصاد ما همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۶ تير ۱۴۰۲
گندم ازمردم خریداری کردن باقیمت پایین دولت خودش میفروشه باقیمت بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۶ تير ۱۴۰۲
خداشکر 30 تن گندم داشتم ریختم انبار درش قفل زدم تا برج 9 ببینم تکلیف قیمت چند خواهد شد الان بدم با این قیمت ب محض گندم جمع بشه 25 میشه
Iran (Islamic Republic of)
لطیف حیدری
۲۰:۲۶ ۰۶ تير ۱۴۰۲
سلام برای پول کشاورزان بوجه ندارند ولی برای پروژهای نیمکاره هرسال ویا هرشش ماه بوجه میدن ودزی میشه وهرپروژه ۲ الا سه بار پولش میگیرن می خورن ولی کشاورز حاصل زمستان خرج تابستان میداد وحاصل تابستان کشت زمستان میدهد وتوان خرید یک وسیله ندارد
Iran (Islamic Republic of)
معترض
۱۳:۰۵ ۰۶ تير ۱۴۰۲
لعنت به من که دیگه گندم بکارم نه به کشت گندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۶ تير ۱۴۰۲
اصلا دیگه گندم سود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۶ تير ۱۴۰۲
دزدی از سفره کشاورز ؟
مالیات ۱۰۰ درصدی پنهان از کشاورز میگیرید؟
از جیب کشاورز به مصرف کننده یارانه میدهید ؟
ما هم خوراک دام می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۶ تير ۱۴۰۲
وقتی می خواهند پول بگیرند با دنیا مقایسه می کنند
وقتی می خواهند پول بدهند با گینه بیسائو مقایسه می کنند
قیمت گندم برای فطریه 20 هزار تومن ( پول بگیرند)
قیمت گندم از کشاورز بدبخت 11500 تومن ( پول بدهند)
جالبتر اینکه یه بنده خدایی هم گفته ما گندم با قیمت 11 هزار تومن می تونيم وارد کنیم! ( تهدید کشاورز که اگر گندمت رو تحویل ندی)
United States of America
ناشناس
۰۴:۰۸ ۰۶ تير ۱۴۰۲
بخدا اگ میدونستم بخدا گندمها رو شخم میزدم ولی با این قیمت نمیفروختم ۱۱۳۰۰ پولیه همون خرج بدبختیاش نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۴۷ ۰۶ تير ۱۴۰۲
سلام واقعا خجالت آوره بعد این همه مدت یه تصمیم قطعی نمی تونن بگیرن آخه چقدر شما حسودو بدبختین که هیچ وقت خیرتون به کشاورز خودتون نمیرسه حالا اگه واردات از یه کشور دیگه بود به خاطرش جون میدادین .گندتتون بزنن با این حمایتتون .کشاورزی تعطیل کشاورزان عزیز همبستگی داشته باشین مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۰۶ تير ۱۴۰۲
بابا ما کشاورزا داریم بدبخت میشیم زیر قرض و بدهی چرا کاری نمیکنیم چرا نمیریم جلو وزارت جهاد کشاورزی زندگیم رفت خواب شب ندارم بخدا دیگه برام هیچی مهم نیست یه تاریخ اعلام کنین همه ی جا جمع بشیم خداشاهده من قبل همه میام زندگیمو نابود کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۵ تير ۱۴۰۲
سلام، جواب اون برادری که با افزایش قیمت نان مردم ناراضی هستن، برادر قرار کشاورز گندم تولید کنه، نه اینکه ضررم بکنه تا رصایت دیگران جلب بشه، اگه گرونی خب همه چی گرون شده، زورتون فقط به گندمکار میرسه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۵۲ ۰۵ تير ۱۴۰۲
فقط انبار کنید جواب های هوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۵ تير ۱۴۰۲
. قمت
یازده‌
و۵۰۰‌‌‌
ظرراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۵ تير ۱۴۰۲
تو را خدا پول گندم ما را بدین بدهکار هستیم وام گرفتین دارم دیوانه میشم به ریس بانک گفتم پول گندم ندادن گفت به من چی ای خدا من چه کار کنم جنوب کرمان
Iran (Islamic Republic of)
AHMADGOLBAZKHANIPOOR
۱۹:۰۹ ۰۵ تير ۱۴۰۲
متآسفانه قدرت رانت خواران طرفدار واردات گندم به قدرت دولت پیشی گرفت و در تعامل کامل با دلالان و قاچاق برها بیش از پنجاه درصد گندم دسترنج کشاورزان. یا به انبارهای احتکار منتقل شد. یا به خریداران خوراک دام و طیور تحویل داده شد. و یا به خارج از کشور عزیزمان ارسال شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۵ تير ۱۴۰۲
خدا ازتون نگذره بقیه را پول بدید
France
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۵ تير ۱۴۰۲
وجدان ندارید کشاورز بدبخت شده شخم ساعتی شده 200000, هزار تومان کیلویی گندم ۱۷۰۰۰هزار هم صرف ندارد بااین همه خرج
Iran (Islamic Republic of)
سید عارف
۱۶:۲۰ ۰۵ تير ۱۴۰۲
شمایی که توانایی تامین قیمت گندم داخلی رو نداره و سه ماهه فقط خبر و گزارش میدن و هیچ توجهی هم به ۴ میلیون بهره بردار این بخش که بیچاره شدن با این قیمت اندک نداره چطوری باید مردم امیدوار باشن که مشکلاتی بزرگتر مانند تورم و هسته ای و صد تا مشکل دیگه رو با این مدیران ترسو و بله قربانلو و بیسواد حل کنه حد اقل کاری که هر انسان خردمندی میتونست انجام بده این بود که حد اقل به اندازه تورم در بخش تولید گندم طی یکسال گدشته که در کمترین حالت ۱۰۰ در صد بوده و تا ۳۰۰ در صد هم در برخی نهاده ها رسیده قیمت رو حداقل دو برابر می‌کرد تا کشاورز بتونه کشت سال آینده رو با امید انجام بده. شما از همین حداقل هم عاجز و ناتوان هستید.
Israel
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۵ تير ۱۴۰۲
کشاورز فقیرتر میشه
Israel
رحیم
۱۵:۴۱ ۰۵ تير ۱۴۰۲
امسال گذشت سال بعد اصلا گندم نمیکاریم توبه کردیم واقعا شما نمیدونید خرج کشت گندم چقدره شما تو فضا زندگی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۵ تير ۱۴۰۲
خدا لعنتتون کنه پولمونو بدید وقتی مجبور شدیدن با دلار شصت هفتاد تومنی وارد کنید اونوقت قدر کشاورزو میدونید
Iran (Islamic Republic of)
رضااهواز
۱۵:۰۲ ۰۵ تير ۱۴۰۲
آقا تروخدا پول گندم پرداخت کنید ۲ ماه گندم تحویل دادم هروز دارم با طلبکار دعوا میکنم ماشینم فروختم ۲۰ هکتارزمین دارم بخدادیگه گندم نمیکار کشاورز بدبخت مسخره کردید یعنی دولت بااین همه وزیرقیمت گندم نمیتونن اصلاح کنن به نظرم این دعوا همش سوری هستش کشاورز مسخره کردن
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۱۴:۵۳ ۰۵ تير ۱۴۰۲
گندم نکارید فرض بگیرید چیزی به نام گندم اصلا نیست
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۱۴:۳۶ ۰۵ تير ۱۴۰۲
قیمت گندم همیشه مفت بوده همیشه! دولت اگه خودش گندم تولید میکرد میداد کیلو پنجاه هزار اونم با کارت و نوبتی!
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۱۴:۳۲ ۰۵ تير ۱۴۰۲
کشاورزان عزیز از سود این گندم کاشتن بگذرید محصولات دیگه بکارید!
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۱۴:۲۲ ۰۵ تير ۱۴۰۲
گندم کاشتن کار الکیه پاییز دوباره میبرن بالا قیمتا کشاورزا گول می خورن میکارن بعد تورم میشه دوباره نمیصرفه
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۱۴:۱۳ ۰۵ تير ۱۴۰۲
وقتی بارون میاد کشاورز بدبخت خوشحال میشه الکی نمیدونه وقتی بارون میاد محصولاتش ارزون میشه !!! بارون برا همه میاد غیر کشاورز!
Iran (Islamic Republic of)
Hossein
۱۴:۱۲ ۰۵ تير ۱۴۰۲
ما کشاورزان لرستان اگر نرخ خرید تضمینی گندم امسال زیر۱۷۰۰۰ تومان برای هر کیلو باشد دیگر ندم نخواهیم کاشت تحریم کاشت گندم
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۴:۰۶ ۰۵ تير ۱۴۰۲
چرا سو استفاده میکنید از کشاورز ؟؟؟
والله هر کی میدونست که قیمت۱۱۵۰۰میخرن
اصلا گندمش به دولت نمی‌داد
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۴:۰۶ ۰۵ تير ۱۴۰۲
چرا سو استفاده میکنید از کشاورز ؟؟؟
والله هر کی میدونست که قیمت۱۱۵۰۰میخرن
اصلا گندمش به دولت نمی‌داد
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۱۳:۴۳ ۰۵ تير ۱۴۰۲
همون بقیه محصولات کشاورزا دلال و یه مشت میدون دار آشغال مفت خور می خوره
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۵۲ ۰۵ تير ۱۴۰۲
ی عده ای نونشون تو واردات گندم بود که امسال بخاطر تولید زیاد آجر میشه ..پس میگن قیمت مهم نیست اگه کمتر از نیاز تولید میکردیم اینطور نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۱۸:۱۷ ۰۵ تير ۱۴۰۲
شما چرا توهین میکنید . میدون دار از اول کاشت تا برداشت کشاورز رو ساپورت مالی می‌کنه خوبه . موقع فروش محصول میشه آدم بده مفت خور .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۵ تير ۱۴۰۲
۱۱۰تن گندم تحویل دادم اخرین بارمه گندم کاشت کنم چون بعداز یک سال هنوز قیمت گندم معلوم نیست این یعنی چه
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۱۴:۴۵ ۰۵ تير ۱۴۰۲
شما که گندمت عمده بوده انبارش میکردی کشاورزا باید انبار درست کنن مثل کاسبا که همه چیزا قایم میکنن تا گرون بشه
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۱۳:۱۴ ۰۵ تير ۱۴۰۲
اینا می خوان مفت بخرن از دست کشاورز در بیارن کاری که سال ۹۹ هم کردن
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۱۳:۱۴ ۰۵ تير ۱۴۰۲
اینا می خوان مفت بخرن از دست کشاورز در بیارن کاری که سال ۹۹ هم کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۵ تير ۱۴۰۲
خدا لعنتتون کنه که مارو بدبخت کردید دزدها
Iran (Islamic Republic of)
حسن‌
۱۳:۰۴ ۰۵ تير ۱۴۰۲
خداحافظی‌با‌کشاورزی‌‌‌
Iran (Islamic Republic of)
جنوبی
۱۲:۵۵ ۰۵ تير ۱۴۰۲
۱۸برج ۱گندم تحویل دادم هنوز خبری از پول نیست گناه ما گندم کاران چیست
Iran (Islamic Republic of)
شمال
۱۸:۴۴ ۰۶ تير ۱۴۰۲
والا ما برنج میکاریم هم وضعمون بهتر نیست. تا برنج بریده میشه قیمت ها میریزه
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۱۲:۲۱ ۰۵ تير ۱۴۰۲
اینا چند ساله دارن از کشاورز می خورن همه دارن حق کشاورزا می خورن تازگی نداره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۰۹ ۰۵ تير ۱۴۰۲
این همه بی تدبیری و قانون گریزی برای تعیین نرخ خرید تضمینی گندم از سوی دولت؟ واقعا هیچ کسی پاسخگو نیست!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۵ تير ۱۴۰۲
اگر دولت گندم را به قیمت واقعی از کشاورز خریداری کند،نانوایی هم به قیمت واقعی نان را به مردم دهد و کسانی که می خواهند نان یارانه ای بگیرند ما تفاوت آن از مبلغ نقدی یارانه آنها کسر گردد. آنگاه کشاورز بدون اینکه ما بگوییم، بیشتر تولید می کند، ضرر نمی کند،نان با کیفیت پخت می شود،ضایعات نان کم می شود و مردم ،کشاورز ، نانوا،همه احساس رضایت خواهند کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۵ تير ۱۴۰۲
با این چیزی که شما میگی فقط کشاورز و نانوا احساس رضایت خواهد کرد. مردم با افزایش قیمت نان هیچگونه احساس رضایتی نخواهند داشت برادر من!
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۱۳:۴۸ ۰۵ تير ۱۴۰۲
مگه تاوان رضایت مردم رو باید فقط کشاورز بده؟شما مشخصه هیچ اطلاعی از هزینه کاشت یک هکتار گندم نداری،هر چیزی که فکرش بکنی در عرض ۶ ماه دو برابر شد ،یعنی شما میفرمایید فقط کشاورز محصولش قیمت پایین باشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۲۶ ۰۵ تير ۱۴۰۲
نمی‌دونم چی بگم به تو اگه ناسزا بگم نظرم بالا نمیاد ولی بدون خیلی تو ......‌‌‌‌هستی یک میلیارد دویست هزینه کردم یه تومن گیرم اومده صد تومن هم ضرر حالا هرچی حمالی کردم بماند نه که من همه کشاورزها همینجورن تو که سر در نمیاری .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۵ تير ۱۴۰۲
دوماه و ده روز که درو کردیم گندم تحویل دادیم که هنوز ۱۱۵۰۰ کامل نگرفتیم اصلا دیگه زندگی حرام شده هرچی کار میکنیم فقط خرج خوراک هم نمیرسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۵ تير ۱۴۰۲
سال دیگه هیچ گندمی نمیدم به دولت انبارش کنم خراب بشه بهتر از اینه تحویل بدم بعد ۴۰روز با نرخ پفک نمکی بهمون پول میدن ...این نرخ پول یه پفک برای سه سال پیشه خاک تو سرتون ...کشوری که کشاورزش رو با دستای خودش نابود میکنه مشخصه اوضاعی نداره
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۱:۴۴ ۰۵ تير ۱۴۰۲
گندم رو با هزار بدبختی تولید کردیم دادیم به دولت الان ما موندیم با هزاران بدهکاری از بانک،کمباین،کرایه حمل ،تراکتور، کارگر،اجاره زمین ،لوازم کشاورزی و......،،،،،،کاشت گندم تعطیل برای همیشه از طرف کشاورزان جنوب کرمان،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۵ تير ۱۴۰۲
گندم نمیکارم
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۰:۵۸ ۰۵ تير ۱۴۰۲
آخرین سالی بود که گندم کاشتم
Iran (Islamic Republic of)
علی فلاح
۱۰:۵۲ ۰۵ تير ۱۴۰۲
من واقعا درک نمی کنم
ما الان 12 روزه گندم رو تحویل شرکت دادیم ولی دیشب پول رو برامون واریز کردن برای هر کیلو 11500 ولی موقع تحویل بهمون میگفتن 17000 تومان ینی واقعا اینقدر تامین بودجه سخته پس چطور اینقدر برنج و گندم وارد میکنن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۰۱ ۰۵ تير ۱۴۰۲
خوشبحالت ما سی وشش روز تحویل دادیم دیروز یازده و پانصد واریز کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۰۵ تير ۱۴۰۲
متاسفانه بعضیا اون حالت اضطرار برا انجام کار سریع رو از دست دادن یا میترسن انجام بدن چون عواقبشو نمیخوان گردن بگیرن یا هم به کتفشون نیس.بیچار ما فقرا
آخرین اخبار