در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اجرای بیش از ۹۰ درصد احکام دیوان عدالت اداری

رئیس دیوان عدالت اداری از اجرای بیش از ۹۰ درصد احکام دیوان عدالت اداری خبرداد.

حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص میزان اجرای احکام دیوان عدالت اداری در دستگاه‌های اجرایی گفت: آمار ما نشان دهنده این است که بیش از ۹۰ درصد احکام دیوان عدالت اداری قبل از ارسال و بعد از ارسال به اجرای احکام عملیاتی می‌شود و حکم به اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه همیشه ۱۰ درصد از احکام دچار چالش بوده گفت: چالش‌ها دلایل خاص خود را دارند، زیرا بسیاری از دستگاه‌ها در اجرای احکام مسائلی دارند که مانع می‌شود.

مظفری گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات با پیگیری و الزام دیوان نسبت به دستگاه مربوطه مثل سازمان اداری و استخدامی یا سازمان برنامه و بودجه مشکلات حل می‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری اظهار کرد: میزان باقی مانده که احکام را اجرا نکرده‌اند مقداری طولانی شده که با توجه به حجم گسترده‌ای که این پرونده‌ها به سازمان مربوطه تحمیل می‌کند شرایط اجرا را فراهم نمی‌کند.

وی گفت: باید در گذر زمان این موضوعات را پیگیری کنیم تا به مرحله اجرا برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۴ تير ۱۴۰۲
رای ۱۵۵۳ هنوز کامل اجرا نشده که اجرا نکردنش از اجرا کردن اینگونه که حق ۲۸۰۰ نفر فرهنگی بعد از ۱۷ سال تضییع شده بهتر است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۴ تير ۱۴۰۲
متاسفانه بیشتر تصمیمات دیوان براساس رویه قضایی قدیمی است و باعث ضایع شدن حق خیلیا میشه و از طرفی هم بررسی و رسیدگی به پرونده چندین سال طول میکشه، پرونده ما با اینکه رای به ورود شکایت خورده الان 4ساله انجام نشده...
Iran (Islamic Republic of)
فریاد فریاد
۰۸:۳۷ ۰۴ تير ۱۴۰۲
متاسفانه حکم صادر می شود دستگاه اجرای مثل دانشگاه ..... آن را با نظر خود تفسیر می کند و این کار بسیار اشتباهی است اطاله دادرسی در دیوان بسیار زیاد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۴ تير ۱۴۰۲
درمورد همسان سازی پرداختی حقوق ها هم برابر عدالت اجتماعی و شفافیت مد نظر ورسیدگی شود.
آخرین اخبار