اصفهان از لحاظ تعداد معادن فعال، رتبه اول کشور را دارد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: استان اصفهان در زمینه تعداد معادن فعال، رتبه اول کشوری را دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان  گفت: استان اصفهان در زمینه تعداد معادن فعال، رتبه اول کشوری را دارد و از نظر میزان ذخایر قطعی هم جزو استان های برتر به شمار می‌رود.


امیرحسین کمیلی افزود: استان اصفهان از حیث تعداد کل معادن دارای مجوز پروانه بهره برداری رتبه دوم و از نظر میزان ذخیره قطعی رتبه سوم و میزان استخراج اسمی رتبه پنجم را در کشور دارد.


وی گفت: اصفهان انواع گروه‌های مواد معدنی را در خود جای داده است و از نظر ظرفیت مواد معدنی به‌عنوان یکی از استان‌های مطرح کشور محسوب می‌شود.


مدیر کل صنعت معدن و تجارت اصفهان افزود: ظرفیت اسمی استخراج معادن استان سالانه ۵۰ میلیون تن انواع مواد معدنی است اما به‌صورت واقعی نزدیک به ۳۰ میلیون تن استخراج می‌شود.

کمیلی با بیان اینکه انواع مواد معدنی از جمله طلا، سرب، روی، آهن، مس، باریت و بنتونیت در استان اصفهان وجود دارد گفت: بیش از ۹ هزار نفر در معادن استان اصفهان مشغول به کار هستند و بطور غیر مستقیم به ازای هر یک شغل در معادن ۱۰ تا ۱۲ شغل غیر مستقیم ایجاد می‌شود.


وی بیان کرد : مهمترین برنامه بخش معدن این سازمان فعال‌سازی همه معادن راکد و سپس واگذاری آن‌ها در قالب مزایده عمومی به متقاضیان سرمایه‌گذاری است.


مدیر کل صنعت معدن و تجارت اصفهان تصریح کرد: آن دسته از بهره‌برداران معدنی که با وجود اخطارهای قانونی نسبت به انجام تعهدات خود برای فعال‌سازی معادن اقدام نکنند، از آنان سلب صلاحیت شده و معادن از طریق مزایده عمومی به دارندگان و سرمایه‌گذاران معدنی دارای صلاحیت مالی و فنی واگذار می‌شود.

منبع : ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.