لغو نشست نقب از سوی مراکش در پی گسترش شهرک سازی‌ها در کرانه باختری

منابع صهیونیستی از لغو نشست نقب از سوی مراکش به دلیل گسترش شهرک سازی‌های این رژیم در کرانه باختری خبر دادند.

حتی اتحادیه اروپا و آمریکا که از حامیان جدی رژیم صهیونیستی هستند نیز به خوبی می‌دانند گسترش شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن باعث به خطر افتادن طرح دو دولت شده و عملا آینده‌ داشتن یک کشور مستقل فلسطینی را بر باد می‌دهد. با این حال، مقامات راست گرا و افراطی رژیم صهیونیستی همچنان بر سیاست‌های گسترش شهرک سازی‌ها در سرزمین‌های اشغالی تاکید دارند. 

به گزارش المانیتور، تصمیم دولت راستگرای رژیم صهیونیستی برای اعطای مجوز‌های بیشتر به منظور شهرک سازی‌ها باعث شد مراکش نشست نقب را لغو کند. 

یک منبع دیپلماتیک صهیونیست امروز (چهارشنبه) در این باره به المانیتور گفت: دولت مراکش تصمیم گرفته است به دلیل تصمیم تل آویو برای گسترش شهرک سازی‌های در کرانه باختری برنامه‌های از پیش تعیین شده برای برگزاری دومین نشست نقب در ماه ژوئیه را لغو کند. 

آکسیوس و نشریه تایمز آو اسرائیل نیز به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیست از لغو این نشست از سوی مراکش خبر دادند. 

نشست نقب در ماه مارس ۲۰۲۲ از سوی یائیر لاپید، وزیر خارجه وقت رژیم صهیونیستی به منظور همکاری‌های منطقه‌ای میان کشور‌های جدید عربی که اقدام به عادی سازی روابط با تل آویو کرده بودند و آمریکا در حوزه‌های بهداشت، اقتصاد، تغییرات اقلیمی و امنیت تشکیل شد. 

در این نشست قرار بود وزرای خارجه رژیم صهیونیستی، بحرین، امارات، مراکش، مصر و آمریکا گردهم آیند. با این حال، اردن به دلیل برخی از ملاحظاات از پیوستن به این نشست خودداری کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار