نمایشگاه‌های صنایع‌دستی تولیدی زندانیان کمک به تامین مالی خانواده آنان است

معاون سلامت و اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های خراسان رضوی گفت: برپایی نمایشگاه‌های عرضه و فروش صنایع‌دستی تولیدی زندانیان به تامین مالی و بهبود وضعیت معیشت خانواده زندانیان کمک می‌کند.

علی کیانی معاون سلامت و اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های خراسان رضوی گفت: نمایشگاه‌های عرضه صنایع‌دستی تولیدی زندانیان در شکل گیری و تضمین استمرار چرخه اقتصادی برای هنرمندان فعال در این حوزه نقش مهمی دارد.

او افزود: امیدواریم زندانیان در دوران حبس از محل تلاش‌های هنری خود صاحب درآمد شوند و از این طریق زمینه‌های ایجاد انحراف به دلیل فقر در بین اعضای خانواده زندانیان نیز کاهش یابد.

معاون سلامت و اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر این از این طریق شرایط بازگشت مطمئن زندانیان به آغوش جامعه و زندگی سالم برای ایشان مهیا می‌شود و برکات آن نصیب جامعه نیز خواهد شد.

کیانی همچنین مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی، موزه‌ها و باغ موزه‌های تابعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی را ظرفیتی قابل توجه برای معرفی بهتر تولیدات صنایع دستی زندانیان دانست و ابراز امیدواری کرد که با توسعه همکاری‌ها بین معاونت سلامت زندان مشهد و معاونت صنایع دستی استان، گام‌های موثری برای تغییر نگرش مردم در این زمینه و آموزش عمومی برداشته شود.

حسین ابراهیمی مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه نادری نیز در این خصوص گفت:غرفه صنایع دستی آرامگاه نادری آمادگی دارد تا بخشی از ظرفیت خود را به معرفی و عرضه آثار هنری و صنایع دستی تولید شده در زندان مشهد تخصیص دهد و از این طریق به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده و در استمرار بیشتر و مطلوب‌تر این چرخه اقتصادی ایفای نقش کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار